DALANDE

Idag har jag varit på jobbet från 11-21. Men jag jobbade inte hela tiden utan från 19-21 var jag på chokladprovning! Fina grejer. Kom på det imorse på bussen dock så har inga bilder att visa, tyvärr! För det var verkligen roligt.

Blev väldigt djup för ett ögonblick som jag ganska lätt blir och kom på vilket konstverk det var att se på alla dessa par som var där. De flesta var i 30-årsåldern skulle jag gissa och liksom TOTALT olika. För mig kändes det som att titta på konst. Så intressant och fantastiskt att se liksom. Som sagt... ett av alla mina djupa moments.

En annan tanke har dykt upp de senaste dagarna som inte är alls lika positiv. Den är att min tro på en sån där idyllisk familj verkligen har dalat ända ner till typ ett minustal. Speciellt tron på min egen familj, alltså mina föräldrar osv. Ärligt talat känner jag mig typ... Föräldralös. Nu var jag ju iofs lite inkorrekt eftersom jag inte vet hur en riktig föräldralös känner sig. Fast när jag tänker på mina morföräldrar så känns det inte så. Men när jag tänker rent spontant... Ja, då känner jag mig föräldralös.

I övrigt vill jag inte gå in på för mycket för det känns för personligt... Men... Jag är så himla besviken. Jag trodde inte att saker var som de är. Jag trodde inte ens att det var möjligt att det kunde bli så. Det känns så... vet inte. Det känns typ bara tragiskt. Och jag tror att jag är så pass djupt besviken att det liksom har kommit ända ut till den gränsen att jag inte ens tar in det. Det liksom bara är där. Och är helt enkelt dåligt. Och borta. För det är så dåligt att jag inte vill ha med det att göra.

Och jag vet att det inte finns nånting jag kan göra för att ändra nåt för jag är helt enkelt som jag är och jag vill inte ändra på det. Jag förstår inte varför man inte kan acceptera hur någon annan lever sitt liv när det är den personens liv och det inte påverkar nån annan. Jag accepterar alla som de är. Jag försöker inte ändra på någon. Och då låter jag heller inte någon ändra på mig. Väldigt enkelt.

Det är tråkigt att så många människor är så enormt trångsynta.

That's it. Nu är det som det är. Jag följer The Beatles råd så I'll let it be.

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: tack tack :D det är bara att sätta igång!

2011-08-18 @ 12:36:19
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: lovisa

Din facebook finns inte mer, har inte ditt ratta nummer for du svarar inte pa sms, om du inte gor det medvetet men det tror jag inte, sa detta ar det enda sattet att kontakta dig pa! Hade sa garna velat prata med dig, vad tror du om skype? Nan gang nasta vecka, pleeease? Vill sa himla garna prata med dig!! Xx

2011-08-21 @ 19:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0