VID RUNDA GRILLEN

Där bor jag nu! Och jag älskar det!

Vet ni, de första två veckorna som jag bodde här vaknade jag VARENDA morgon med ett smile och sa "I love this place." (Ron var här) Och det händer fortfarande ganska ofta, inte varje dag, men.. nästan!

För jag älskar verkligen att bo här. Det är lite ghettovarning, inget fancy, och så gillar jag det. Så trivs jag. Jag vill ha en liten arabbutik precis utanför porten där man kan hitta lite allt möjligt. Jag vill kunna åka hiss med Maj-Britt ena dagen och Hassan nästa.

Jag har en underbar utsikt, ser hela Malmö! Mobilia runt hörnet och tar 2 min till bussen som går en gång vart 10e minut ungefär.

Köket är det minsta jag någonsin sett i hela mitt liv men det funkar faktiskt bra. Med tanke på hur jag bodde innan så är jag supernöjd!

Kom tillslut fram till en inredning som automatiskt skärmar av sängen. Får väl visa bild på hur det ser ut här nån dag.

Tar även ca 10 minuter att gå till ett stort Myrorna och jag känner mig nästan lite skamsen över att jag inte varit där än. Men tänkte faktiskt att jag ska knata ner dit idag! Solen skiner ju som bara den.

Ja... Snart är min praktik på Cacaofoni slut och det känns tråkigt. Jag har aldrig trivts så bra på en arbetsplats förut, ever! Det är så roligt och lärorikt! Det är så SYND att hon inte kan anställa mig :( Att få full lön för att jobba där hade varit rena rama lyxen. Men men. Life goes on.

In fact det goes on ganska fort märker jag för jag har fått ett jobberbjudande i Köpenhamn, som mötesbokare för nån mäklarservice. Hmm ja, vi får väl se hur det blir med det, hon ska ringa snart i alla fall. Känns lite som att det egentligen är ett jobb som telefonförsäljare. Det är fast lön och så så det LÅTER ju bra, med betoning på LÅTER för det finns nästan alltid en hake i slutändan med såna där. We shall seeeee.

Duschen sen Myrorna. Vamos!

Solnedgång i Malmö från le balcon de Jennifer

Kommentarer
Postat av: neis

ååh ska bli kul o spännande att komma och se hur du har det :)

2011-08-03 @ 15:39:06
URL: http://kalasnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0