EN VÄRLD OCH EN ANNAN

Jag säger bara... Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Tro inte att du alltid kommer att få om du bara tar och aldrig ger. Ta inte andra för givet. Det kommer tillslut att göra dig ensam.

Var inte så hatisk. Slösa inte din energi och dra inte ner andras genom att ständigt söka efter fel. Lär dig att uppskatta de bra sakerna istället för att endast fokusera på de dåliga. Det är skönare och det blir en god cirkel istället för en ond.

Ingen är perfekt och ingen kan heller bli det. Ingen i hela världen är precis som du, och det vet du. Alla har ett liv var. Det är upp till var och en vad man vill göra med det.

Nej, jag menar inte att jag uppfyller allt det här 100% av mitt liv. Men jag försöker verkligen.

Jag menar heller inte att jag tycker att alla ska vara superglada 24/7. Men att göra negativitet till en vardaglig VANA mår väl ingen bättre av? Och ingen situation kan väl förbättras av det?

Var dig själv och uppskatta dig själv och andra. Låt ingen annan sätta stopp för hur du uppskattar dig själv och stoppa inte dig själv pga andra. Du är din egen. Det finns ingen anledning till att hävda sig.

I din värld med dig själv finns bara du. Det är stor skillnad på den och den andra som du gemensamt delar med alla andra.

Tänk efter. Tänk efter om du har tänkt efter. Tänk efter igen.

Tänk egenom vad det verkligen betyder att vara ärlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0