NEJ TYVÄRR, NEJ TYVÄRR

Hade Karlsson på taket läst det här hade han sagt "det är en världslig sak" för det är det.
Men om man inte tänker relativt så är det faktiskt ett ganska stort mysterium.

Jag älskar snygga långklänningar. Notera snygga. För fula långklänningar är jättefult. I flera månader har jag tänkt att jag vill ha en långklänning med långa ärmar. Enfärgad. Utan krusiduller. I vanligt bomullstyg. Lagom slapp, lagom tight. Mitt perfekta plagg.

Jag tog för givet att det skulle finnas men vet ni vad, idag letade jag egenom hela Malmö för att hitta en sån. Och den finns INGENSTANS! Inte någonstans alls! Inte ens något som är i närheten av den! Bara massa stickade tröjor.

Hur kan den inte finnas? Det är ett sant mysterium. Varför är det massa som designar fula långklänningar men ingen som designar en helt basic? Det fanns ju jättemånga basic i somras. Men nu behövs det ju ärmar eftersom det är vinter. Hur kan ingen annan komma fram till det?
Jag letade i 4 timmar. Tro mig, den finns inte. MEN JAG VILL JU SÅ GÄRNA HA DEN!!! Missnöjd är ordet.

Under min jakt kunde jag inte låta bli att inom mig sjunga:
Jag gick in i en affär, sa goddag vad har ni här? Kan man möjligtvis köpa en långklänning här?
Nej tyvärr, nej tyvärr. Fööööör det här är en liten stickad kofta-affär, stickade koftor är det enda vi säljer här!

Varje gång jag gick in, tittade mig omkring, och gick ut tänkte jag "nej tyvärr, nej tyvärr.."

Kanske en skada från förskolepraktiken, kanske inte.

Kommentarer
Postat av: nea

hahaha jag kan se det framför mig att du går omkring och sjunger på den och skakar på huvudet! Men ja det är faktiskt konstigt.. som du sa så fanns det ju massvis i somras utan armar. Klänningar med armar överhuvudtaget tycker jag att jag inte ser alls ofta..för jag skulle också vilja ha en. Slipper man ha kofta över varenda klänning. Men men..

2011-12-21 @ 09:12:51
URL: http://popgodis.wordpress.com
Postat av: Emma

Lite sent kanske, men det finns en på American Apparel, en helt vanlig basic med långa armar. Här typ: http://store.americanapparel.eu/rsas300.html

2012-02-01 @ 13:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0