THE REAL DEAL CHOCOLATE

Jag har i stort sett varit beroende av o'boy i hela mitt liv. Men den eran tog slut under min tid i chokladbutiken då jag lärde mig massor om choklad och kakao. Så numera ser mitt liv som chokladdrycks-narkoman ut så här:

Varm choklad

Det finns sån här praktisk choklad att köpa, som redan är i små pluttar så man slipper hacka :)
Jag tycker det är godast med mörk men man kan ju prova på både ljus och vit. Har för mig att den här är 65%


Ha i 2 msk för varje kopp när mjölken är varm.


Vispa med en lattevisp för bästa resultat!


Et voila! Har aldrig använt pulver sen första gången jag smakade äkta vara.

Kall choklad
Blanda 2 tsk socker, 1 tsk kakao och en pyttenypa äkta vaniljpulver.
Tillsätt en liten skvätt mjölk och blanda ordentligt för att få bort klumpar.
Häll i resten av mjölken och blanda.
Superlätt, godare och utan konstiga ämnen :)

Kommentarer
Postat av: Ellen

woooooooooahhh! så här får du inte göra heller, blir ju helt supersugen. (Haru förresten provat stoppa i en bit chili?? megisgott)

2011-12-21 @ 14:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0