FAR TILL ÄLVEN OCH ÄT PALT

Annars? Jovars. Jag har kommit fram till att norrlänningar äger. Jag vet hur jag kom fram till det lite grann, men egentligen vet jag inte riktigt. Det är bara en känsla jag har.
Fin rubrik på inlägget va? Försökte komma på nåt riktigt norrländskt.

Sen har jag kommit på att jag är klok och att jag har haft en väldig tur som är kristen. Sen började jag tänka på hur jag blev det egentligen. Och varför man ens blir det. Liksom, varför blir vissa det och andra inte? Egentligen.
Kan inte fatta att jag skriver detta men på min tid... Dvs när jag gick i lågstadiet, så blev man undervisad i bibliska historier. Och då blev man undervisad som om det var fakta, att "det är så här det ligger till". Det ändrades ju sen när man blev äldre. Men ändå.

Och när man är så liten så tror man ju på det läraren säger så klart. Och eftersom jag fick höra det både i skolan och hemma är det kanske inte såååå konstigt att jag är troende nu. (Självklart spelar massa andra aspekter in osv men jag orkar inte skriva en bok just nu så let's stick to the basics.) Men... De andra då? 

- Mamma vet du vad vi lärde oss idag!....
- Jo fast det är inte sant. Läraren ljög.

Eller hur funkade det liksom?
Bara lite tankar.

Numera lär man ju ut Darwins teori som ett faktum från början och religion som ett "det finns folk som tror så här"-ämne. Vilket jag tycker är väldigt fel eftersom Darwins teori bara är en teori. Ingen fakta. Därav att man kallar det Darwins TEORI.
Säger inte att man ska lära ut kristendomen som ett faktum heller. Inget är ju ett faktum, i allmänhet.

Sen behöver vi inte ta diskussionen om skapelsen kontra evolutionen heller för den går aldrig bra för varken min hjärna eller nån annans.

I slutändan vet alla pretty much noll. Så. Bra slutsats. Hejdå





Kommentarer
Postat av: nea

mja det borde typ vara så.. för jag hade det likadant som du, + att jag gick i söndagsskola från att jag var fem till 12. Fast när man blev äldre var den inte på söndagar och kallades lite coolare för juniorerna istället hehe.. + att mamma läste bibeln för mig rätt ofta. Fast hon läste barnens bibel för att inte tråka ut mig. Den är väldigt sammanfattad och bra! :P

2011-12-21 @ 09:10:57
URL: http://popgodis.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Jag gick också i söndagsskola, och kyrkans barntimme :) ja barnens bibel är bra! Kan läsa den när man är vuxen också tycker jag :) jag hade massa tecknade filmer med bibliska berättelser också, väldigt bra!

2011-12-23 @ 14:57:37
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0