FÖDD 4 VECKOR FÖR TIDIGT MEN 40 ÅR FÖR SENT

Bered er på ett känsloladdat inlägg.

Ursäkta men.. har tiden stannat eller? Nu menar jag inte själva mitt liv, mitt liv är nice nu. MEN HALLÅ VÄRLDEN??????????? Nu när MJ är död, vad finns det kvar? Seriöst? Britney? Backstreet boys (jo dom har gjort comeback)? håkan hellström? tokyo hotel? lady fucking gaga? IDOL!?!!!!?!!?!?!?!?!!?!??!

SNÄLLA.

Var är alla feta talanger? Var finns alla storheter? Är den tiden över? Varför det? Har världen blivit "för stor"? eller för liten kanske? SLUTA NU!!!!!!!!! Det är inte kul!

Nej jag skulle varit född 1950. Perfekt, då hade jag just nu levt år 1969. Underbart. Sen hade jag haft heeeela 70-talet framför mig. Jag hade kunnat se Bob Marley, The Beatles, Jimi Hendrix, Elvis Presley, Jackson five OCH MICHAEL JACKSON. För att ge några exempel. Spelat riktiga skivor på riktig skivspelare och kunnat diskutera "coolt att man kan se TV i FÄRG NU! WOW!!".. Och just detta året, 1969, hade jag fått se Olof Palme bli Sveriges statsminister och sen kunnat hänga med tills han dog. Inte för att jag är värsta Palme-fanet, men han är den enda svenska politiker jag vet som inte slickar röv så, jävla, hårt.
Anyway, sen hade jag även fått se skateboarden invigas i Sverige och senare när hiphopen kom. Fatta coolt. Vad är den stora nyheten nu, iPhone? BLÄH!!!

LÄGG AV! Så fruktansvärt tråkigt är det! Finns inte ens nytt mode! "I år kommer 70-talet tillbaka med sina långa klänningar och blabblabla". Trodde aldrig jag skulle säga det här men... TILL OCH MED 90TALET VAR BÄTTRE!!!! Allt var väldigt fult och musiken var ganska dålig, men Michael Jackson var igång och hiphopen också och den va fresh och ny och nice, vafan är det för jävla autotune-skit dom sabbar med nu? Va? Och vad är grejen med att brats ska börja rappa, egentligen? Kan va kul men bra kan jag inte kalla det.

- WOHO NU KOMMER 2000-TALET, KOMMER BLI VÄRLDENS GREJ!!!!
- .......
9 år senare:
- ..........

2000-talet är en sucker. Här har jag gått och varit bitter över att vara född för sent men tänkt "Men jag måste iaf se MJ"... SÅ DÖR HAN PRECIS INNAN!!!!!!!!!!!!! Mitt liv har inte längre nån mening (skojar). Men ändå, det är så irriterande att jag vill hoppa runt och göra konstiga ljud. VARFÖR!??!?!? AaaaAAAH!

Näe. Finns inget sånt där längre. Och inget har charm längre. Eller jo men inte på samma sätt ju. Inte ens julafton har den där charmen längre. Fast en äkta julafton är iofs en barnen-i-bullerbyn-jul och det lär ju typ varit 30-talet, men ändå.

STACKARS BARN som föds NU! Shit! Kan ju inte bli tråkigare! Om det inte händer värsta grejerna sen då, men det känns som att det enda som kommer hända är att allt man äger "nu finns i en digital miniatyr!" Usch.

Tittade i mormors och morfars fotoalbum i helgen, blev så avundsjuk. Visst de hade det kanske inte så himla lätt på den tiden heller men de kände i alla fall att de LEVDE. Allt var så stiligt och vackert och verkade mycket mer ÄKTA. Mina morföräldrar var typ världens stiligaste par. Och morfar såg ut som en filmstjärna, JÖSSES.


När ska de uppfinna tidsmaskinen? Det är ju faktsikt 2000-talet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0