CASH IS KING


Aaaah. Igår kom Cissi hit för att vi skulle plugga. Gjorde vi det? Njjjaaa..... Vi käkade falafel och hade TV-kväll istället. (As you know, på tisdagar är TVn helig pour moi) <- 3 språk i en enda mening, nice.
Men idag gick vi banne mig upp 8 på morgonen och fick skiten överstökad. Jag är stolt över oss!

Efter det gick vi på stan i det uuuunderbara vädret och gissa vad som hände där? Jag spenderade pengar. Dock på bästa möjliga sparsamma sätt, men jag spenderade ändå. Jag köpte visserligen en liten godispåse, men vet ni vad? Jag hade inte köpt en sån sedan i augusti när jag köpte en till Klas, så jag tyckte jag förtjänade den!

Och jag köpte mitt läppstift som jag babblade så mycket om i förra inlägget. Det fanns dock ingen läppenna till i samma färg! Skandalöst. Speciellt eftersom expediten som jag frågade var en riktig biiitch.
Det kostade iaf bara 60 spänn, så jag skulle kalla det ett kap. Om jag hade gjort som jag tänkte göra från början, dvs köpt ett läppstift + penna från make up store så hade det gått på 300 riksdaler! Så man kan säga att jag tjänade 240 spänn idag, right? ;)

Sen köpte jag VÄRLDENS FINASTE armband på indiska. Och det förtjänade jag big time för att jag är tjej som har mens varje månad och ska föda barn, plus att jag typ aaaaldrig hittar ett armband i rätt storlek eftersom mina händer är så små så att alla bara glider av.

Och så köpte jag en tröja på indiska också, eller ett linne kanske man ska kalla det. Det hade jag ingen ursäkt för, förren för (för för för) en stund sen då jag entrade min internetbank och såg att jag ÄGER på att spara! Ärligt talat, jag ÄÄÄÄGER på att spara! Jag sparar t o m när jag tror att jag slösar!

Men, jag sparar inte bara för att spara utan jag sparar för att jag ska slippa att kronofogden söker upp mig i sommar. Så det är inget roligt sparande som typ att spara till en resa eller till nåt speciellt man vill köpa. Dock är det roligare att spara ett tråkigt sparande än att inte spara alls för då blir konsekvenserna mycket tråkigare än om man sparar tråkigt. Get it?


Om Cissi läser min blogg: Jag sa att jag skulle lägga mig tidigt ikväll och "höhö det säger jag alltid".... det har hänt igen, klockan är nu 01.58 för att vara exakt!


Adjöken.

Ps. Indiska borde sponsra mig, jag är som en vandrande reklampelare för dem kom jag på. 70% av min garderob är för fasen från dem. Och nu när jag dessutom skrivit det så har de en ännu större anledning.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha! Du är klockren! Fast jag sa att jag skulle upp tiiidigt och har sovit förbi klockan, igen. Så vi är nog ungefär lika bra på sånt :P Puss

2010-04-29 @ 08:54:09
Postat av: nea

(H5)



jag kollade när vårt friskiskort går ut, den 7 maj! så bara hojta till när coh om duvill träna :)

2010-04-29 @ 10:17:57
URL: http://videotape.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0