GROW UP

Oj.. jag är ju vuxen nu! Jag skulle tro att jag är en ganska omogen sådan fortfarande men.. jag är ändå vuxen.
Har upptäckt att majoriteten av mina vänner, eller i alla fall hälften av dem, är närmare 30 än 20.

Jag vill nästan bara göra vuxna grejer nu för tiden. Inte typ gifta mig, men om jag tänker efter så märker jag verkligen att jag mognat. Fasten jag som sagt är ganska omogen. Dock kan jag berätta att flera av mina äldre kompanjoner sagt att jag är mogen för min ålder. Så det kanske bara är jag själv som ser mig som omogen. Fast jag ser mig som mycket mognare nu än för bara 1 år sedan.
Samtidigt säger vissa saker som "ÄR DU 20!? Jag skulle inte gett dig en dag över 16" hahahahaha... Det har ju visserligen bara med utseendet att göra, men ändå :P

Min högsta önskan just nu är verkligen att jag skulle vara klar med min utbildning och kunna börja jobba. Jag vill tjäna pengar damn it. Jobba, tjäna pengar, komma hem, vara ledig. Inte gå i skolan dygnet runt, för det är det man gör mentalt... typ.

Men jag antar att det bara är att hålla ut i 2,5 år till... aaaaahh... Det går snabbt men samtidigt inte. Nej det har faktiskt gått sakta hittills. Fast... ändå känns det som typ 2 månader sedan jag tog studenten.

Att ta en paus känns EXTREMT lockande... Men ju längre jag håller ut desto snabbare kan jag ju börja jobba med det jag vill.
Det är bara så jobbigt när ens eget liv inte får plats. Man måste vara 100% "stabil" för att kunna klara skolan eftersom man måste vara 100% fokuserad, motiverad och koncentrerad dygnet runt.
Det måste man väl vara på jobbet också men inte på samma sätt och då kan man åtminstone slappna av när man kommer hem.

Men men... det är lika dant för alla så det är bara att ta livet som det är och försöka göra det bästa av situationen.

Snart är det i alla fall sommar och daaaaaaaamn vad nice den kommer bli!!! I CAN FEEL IT!
Summerjam, uppsala reggaefestival och resten runt omkring. Allt kommer bli nice!

Hoppas det stämmer att den kommer bli varm också :D Svensk sommar är ju bara för underbart.. Våren är också härlig, hösten ganska ok ibland, men vintern vill jag helst bara radera.

Jag önskar att det vore sommar året runt. Många säger "neeeeej men tänk vad tråkigt att inte ha olika årstider", men varför det? När sommaren är den bästa!!!!

Jag är säker på att jag hör hemma i ett annat, sydligare land. Men man får ta en sak i taget... tråkigt, för jag vill göra allt på en gång!!!!!! ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad kul att du skrev det för jag har funderat över samma grejer senaste dagarna. Visst jag vill inte gifta mig och skaffa barn imorgon, men det känns lite mer lockande än för ngt år sedan. och jag känner mig mer liksom, äldre? haha!

2010-04-05 @ 22:25:45
URL: http://londonliv.bloggresa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0