JAG ÄR TJEJ JA, MEN NEJ TACK

Det kommer låta som att jag skryter en massa men det gör jag inte. Och varför förklarar jag mig? Slut på det!

Vissa äldre, alltså äldre än jag, typ runt 30, har en föreställning om hur unga människor är. Till exempel min ena storebrorsa. Han tror att bara för att man är 20 år och tjej så är det enda man har i huvudet fest och knulla runt.
Och ja, den delen av hjärnan finns ju alltid där men den är ju inte lika stor på alla bara för det.

Han kan inte tro på att jag till exempel vill resa för att jag vill upptäcka och se saker. Nej, enda anledningen till att jag vill resa är för att jag vill festa 7 dagar i veckan och ha sex med alla killar jag ser. Så är det, för att jag är tjej och 20 år.

Och när man väl går ut så tror alla andra killar också exakt samma sak. När jag kommer in på en club så gör jag inte det för att jag vill dansa och ha kul. Nej, jag går in där med texten "TA HEM MIG IKVÄLL" skriven i min panna. Man behöver inte ens klä sig "utmanande" som det så fint heter. Man kan ha vanliga jeans och en långärmad slapp tröja på sig och ändå, av nån anledning, skriker det bara "villig" om en, som för övrigt är ett så fult ord när det gäller "civil status".

Som alla andra fördomar så finns denna av en anledning. Det finns tjejer som är precis såna, såklart. Och såklart så får de alla andra att hamna i samma kategori. Men jag HATAR det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min brorsa borde till exempel se hur jag reagerar bara jag går in i en kyrka. Tappar hakan och kan glo på grejer i en evighet. Mina kompisar säger att jag "upplever saker så starkt" haha och det kanske är sant, beroende på vad man nu jämför med. Men i andras ögon är jag typ lättimponerad skulle jag tro.
Som när jag och Angelica var i domkyrkan i Lund (den är jättestor) och jag såg ett jättelitet runt fönster (alltså ett sånt där färgglatt kyrkfönster) på ett udda ställe och kunde inte hålla mig utan bara utbrast "WOW SHIT KOLLA WOW VAD FINT SHIT AAAH!!" så det ekade i hela kyrkan.

Öh.. min poäng med det var att även om mitt mål med att resa skulle vara supa och knulla runt så skulle det inte ens funka. För min hjärna kan inte undvika att se såna där grejer som jag blir helt överfascinerad av. Och eftersom jag älskar att bli överfascinerad så ter det sig ganska logiskt att jag vill se och upptäcka saker. Till exempel åka på safari... MY GOD, jag skulle ju dö av överhettad hjärna och inte pga värme utan pga intryck.

Älskar en grej som Madde sa för ett tag sen "du får typ 8 skitstarka känslor per minut" hahahaha den dagen var jag lite hyperaktiv, men det ligger ändå nånting i det.
Och lika mycket som andra tycker att jag är konstig så tycker jag att alla andra är konstiga. För jag fattar liksom inte, liksom "vadå, SER DU INTE hur fint det är!!?!?". Alla borde bli lika fascinerade som jag! Det är ju att uppskatta grejer, faktiskt. Så ser jag det. Sen kanske jag kan bli lite överdriven, typ stirra på ett löv skitlänge och sånt. Hahaha.

Nu känner jag att jag tappade tråden lite... Men poängen är typ att killar har fördomar som inte stämmer. HAHAH fan vilken dålig poäng efter allt detta.. Men ok, typ, när killar har pratat med mig en stund så säger de faktiskt jätteofta, alltså typ 7 fall av 10 "vad mogen du är för din ålder" och vet ni vad? Det kanske jag är, eller så är det bara att de blir chockade när deras fördom inte stämde... Vilket typ blir samma sak. Men ändå.

En sak till som chockar killar är när man säger nej. Då kommer frågan "varför inte?" som om det är helt onormalt att inte vilja!!!! AAAAH blir så trött.

Och alltså, man måste börja tell it to his face. Det må vara brutalt men annars går det ju inte in. Typ "för ditt ansikte ser ut som en röv och du dansar som ett retard". För så är det ju ibland och då tänker man det i huvet men säger typ "men jag vill bara inte..." VILKET, AV NÅN FRUKTANSVÄRD KONSTIG ANLEDNING inte alls betyder att man inte vill. Som sagt, blir så trött.

En replik som jag helt får slopa i framtiden är i alla fall "it's girls night out".... för i en killes huvud översätts den till "come and get me tiger" ... lol.

Och ibland är det bara hopplöst.... Det finns killar som inte ger upp även om man skulle säga att man har pojkvän.

Anyhow.. dags att nana kudden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0