NÖJD

Jag är glad
för jag är nöjd
Att vara nöjd, då är man glad
för man är nöjd

Ja jag är glad
för jag är nöjd
Det är en fröjd att vara glad för man är nöjd!

Tack ska ni ha!
Tack det är bra!
Jag behöver inget, vad skulle det va?

En del vill klättra upp på högre höjd
Men jag, jag sitter bra
för jag är nöjd!

Ja jag är nöjd nöjd nöjd!
(mannen här är jättenöjd)
Nöjd nöjd nöjd!
(han är glad för han är nöjd)

Nån vill ha mer
nån vill ha fler
Nån vill ha färre
nån vill det ska bli värre

Nån vill va sist
nån vill va först
Nån vill va minst
nån vill va störst

Någon vill ha högre
någon vill ha lägre
Någon vill ha tyngre
och kanske går till en våg och väger det

Sen blir dom trötta, ryggarna blir böjda
och dom blir sura för dom aldrig fick bli nöjda!

Ja jag är nöjd nöjd nöjd!
(mannen här är jättenöjd)
Nöjd nöjd nöjd!
(han är så glad för han är nöjd)

Ja jag är glad
för jag är nöjd
Det är så bra så som det är
tack, jag är nöjd

Nån vill ha ord i annan följd
och helt perfekta rim
men jag, jag är nöjd!

Ja jag är nöjd
för jag är glad
Det hänger nog ihop jag kan slå vad

För jämt när jag är nöjd
så är jag också alltid glad
Och jag, jag är alltid nöjd!

Ja jag är nöjd nöjd nöjd!
(mannen här är jättenöjd)
Nöjd nöjd nöjd!
(han är så glad för han är nöjd)

Nöjd nöjd nöjd nöjd nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0