FUCKIN 'ELL!

Så vad hände med mitt bloggande?

Kom hem från Manchester igår. Gick upp klockan fem på morgonen, engelsk tid. Var hemma i Malmö vid 10 svensk tid, pretty fucking impressive! Visste ni att det typ bara tar 1 timme och 40 minuter Kastrup - Manchester airport? Jag är impad iaf.

Jag har sån hård huvudvärk, men inte sån huvudvärk ni tänkte på nu, utan sån där kropps-huvudvärk man har när man är sjuk och har feber. Fattar ni? I alla fall...

Manchester är en så himla fin stad. Allt är fint. Och det som inte är fint är udda, men inte fult. Det ENDA som är fult, det är vädret. Att England är regnigt är ett sååååååååå himla sant rykte. Förra gången jag var där regnade det varje dag, då var jag där i fem dagar. Den här gången var jag där en vecka och det regnade fem dagar. What's up with that? VAD beror det på? Jag skulle verkligen vilja fråga en meteorolog det.

Men jag hade en very good time. Älskar när de säger "mate", "fuckin 'ell", "y'know wha'I mean!?" och allt vad det är. Vissa jag träffade hade sån bred dialekt att jag inte hörde ett ord vad de sa. En som hette Adelle sa sitt namn 4 gånger och jag ended ändå up thinking att hon hette Adanne. Fattade inte att hon hette Adelle förren jag såg när hon ringde på Oscars iphone. Hahah, pinsamt ju! Ännu värre när hon var så trevlig och så fattade jag inte ens vad hon hette. Hon måste trott att jag var lite efterbliven hahahaha.

Det som chockade mig mest var detta:

Jag: Do you have like a forest here or something?
Oscar: No.
Jag: Ok... And you don't have the ocean, right?
Oscar: No we don't.
Jag: Right... Do you have a lake?
Oscar: No.
Jag: No?... Well... Do you have a park or anything like that?
Oscar: Not that I know of, no.
Jag: ....So there's just houses and stuff?
Oscar: Pretty much, yeah.

Eh? Let's face it, jag är ändå en lantis innerst inne, så wtf? Vad gör man om man vill gå en promenad? Det var det jag ville göra när jag frågade honom detta. Han skulle till djuraffären så vi gick dit, men? Och jag som tänkte "oh vad mycket grönska det är här!" (jag vet, pensionärstanke) när jag flög över Manchester, men nähe.

Vi var på bio och såg "The expendables". En actionfilm där de samlat alla klassiska action-män, bl a Sylvester Stallone, och I'm tellin ya, det ser ut som ett hans ansikte har smält. Han ser HEMSK ut. HEMSK. Man kan tro att filmen är sjukt överdriven med alla dem i, men typ inte. Rätt bra! Och om ni ska se den: Kolla extra noga när Sylvester ska göra en cool action-löpning. Snubben är ändå snart 70 år. HAHAHA jag och Helen (James date. James är Oscars homie) dog av skratt.

En annan kväll såg vi "Salt", Angelina Jolies nya. Lite konstig men bra! Actionfilmer passar henne bra.

En kväll var vi ute på ett ställe som heter Boutique, bara jag och Oscar hahah, heeeeeeeeeeeeeeeelt flippad kväll :D Alltså, verkligen!

Sen har vi ätit SJUKT MYCKET MAT. Helt ärligt, så mycket som jag åt den veckan är typ vad jag äter på två-tre veckor när jag är ensam. Beror antagligen på att Oscar äter som en dinosaurie morgon middag och kväll och lägger upp lika mycket mat på min tallrik som på hans. Några dagar behövde jag bara äta frukost. Och tro mig, det är inte så bara!


What else... Skolan börjar på måndag, inte så mycket mer att säga om det. ELLEN HAR FLYTTAT TILL MALMÖ och bor så nära min nya lya att vi kommer kunna gå till varann! På tal om nya lyan kommer jag flytta till den inom typ två veckor som det ser ut nu, yay!
Josephine kommer ÄNTLIGEN till Sverige och hälsar på nästa vecka! Då ska hon och Angelica komma ner till mig och Ellen i Malmö :D Fantastic Four är samlad igen!

Ska tillbaka till Manchester i oktober och hoppas på att Magdalena följer med! Hon flyttar från Umeå till Uppsala på tisdag, äntligen lite närmare moi :D

Ehm.. Ser fram emot att kunna börja på Friskis & Svettis igen och att sluta äta gris igen.

Vill fixa: Ny mobiltelefon och en byrå.

Kolla, alla mina pengar läggs på resor (vilket jag gillar, utom inom-sverige-resor) och nödvändiga saker.
Blir aldrig något över till kläder och skor!!! GAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var allt, och det var ganska mycket!

Cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0