FANSKAP

Aaaaah. (förbered er på utbrott) 

Först vill jag bara säga, jag har aldrig varit så fattig som jag är nu!
När folk säger att de är fattiga brukar de mena att de bara har några hundra eller ett par tusen på kontot.

Nu ska jag berätta hur mycket jag har: 44 kr.
I kontanter, för kontot är tomt.

En annan underbar nyhet är att arbetsförmedlingen har fått för sig att avregistrera mig därifrån.
Tydligen har de skickat ett brev, SOM JAG INTE FÅTT om ett möte.
Sen kom det ett "varningsbrev" där det stod att om jag inte hör av mig till dem innan den 29 nov så skulle de avregistrera mig. (tydligen heter det avaktualisera men fan jobbigt att skriva, same shit dessutom)

Eftersom jag inte har några pengar till att fylla på mobilen, så skrev jag ett mail, eftersom det i brevet stod att jag kan höra av mig via telefon och mail. Det skickade jag den 25 nov.

ÄNDÅ SKICKAR DE JÄVLARNA ETT BREV OM ATT JAG BLIVIT AVREGISTRERAD!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaaaaaaaaaaaag äääääääääääär sååååååååååå trött på myndigheter som INTE GÖR SITT JOBB!!!!!!!!!!!!!!

Hur svårt är det? HUR SVÅRT ÄR DET???

"Du kan höra av dig till oss på telefon blabla eller via e-post blabla"
*hör av mig via e-post*
"Eftersom du inte hört av dig har vi nu avaktualiserat dig från arbetsförmedlingen"


........................

Om jag hade varit kille, så hade jag sagt SUG MIN KUK.

seriöst, jag blir så frustrerad.

Och som toppen av allt detta ringde det en äkta soc-kärring från soc. Trodde inte att jag skulle behöva kalla en sån för det på riktigt, men ja. En soc-KÄRRING.

Vad fan är deras problem? Helt ärligt nu alltså? Jag ser liksom inte logiken.

Jag hade åtminstone hopp om att det var så här...

SOCIONOM
Man blir det pga att man: Bryr sig om andra människor
Man vill göra sitt bästa för att: Hjälpa andra människor
Man passar för jobbet för man har: Empati

Låter himla bra, visst?
Hur kommer det sig då att de är KÄRRINGAR? VA? Otrevliga as!
Så nu, kära vänner, är mitt hopp UTE!

Jag ska träffa henne på onsdag, och jag säger bara en sak, jag är trött på att vara snäll och trevlig mot folk som inte ens är kapabla till att sköta sitt eget jobb på ett bra sätt! Om hon har en attityd eller nåt annat jävla skit på lager, kommer jag ifrågasätta henne. Man ska fan inte ta vad skit som helst i en hel jävla evighet.  5 månader har all den här skiten tagit. FEM MÅNADER. SUG MIN.........

Suck. Nu ska jag ta en dusch och sen bege mig till Mickan. Besök från Gbg väntar!
Tur att man kan ha lite trevligt i livet tack vare vänner. Annars hade ni kunnat hänga mig i granen till jul!


Kommentarer
Postat av: nea

fan va störigt!!

2010-12-05 @ 12:52:25
URL: http://videotape.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0