HOPE FOR HAITI

Vissa föds i Sverige, vissa i Kina.
Vissa i Etiopien, andra på Nya Zealand.
Vissa föds i fattigdom och andra i rikedom.
Vissa föds i demokrati och andra i diktatur.
Vissa föds i krig och andra i fred.

Jag är en av alla dem som har haft turen att födas i Sverige.
Men jag kunde lika gärna blivit född på Haiti.
Mina bröder är hälften haitier, de kunde lika gärna varit där nu.

Det kunde varit du och din familj.
Om samma sak hade hänt Sverige hade vi varit tacksamma för all hjälp vi fått.

Nu behöver människorna på Haiti hjälp.

Och alla ni som läser kan hjälpa till. Ni vet att ni kan det.
Ni kan skänka 50 kr genom att smsa HAITI50 till 72955.
Gå in på www.unicef.se eller www.hopeforhaitinow.org om ni vill veta mer.

Det finns ingen tid för ursäkter.
Ta era lunchpengar för en dag och skänk dem till Haiti istället.
Det gjorde jag och det var hur lätt som helst.

Snälla hjälp till. Gör det nu.

NU.







50 kr från dig kan t ex räcka till 456 vattenreningstabletter och 37 påsar vätskeersättning.
UNICEF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0