KÖTTA MAGEN

På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest. Kyckling på fredag e det enda jag vill ha, kyckling på fredag då mår man riktigt bra, kyckling på fredag, vad var det jag sa? Jag vill ha fredag idag!

Himla festlig låt men vet ni en sak? JAG MÅR DÅLIGT AV KÖTT. Det köttar upp min mage inifrån. Bokstavligen.
Jag har ätit potatis i nån form med kött i nån form varje dag två-tre veckor i sträck nu. Utom en dag när vi åt lax och en dag när vi åt matjessill, men även det var med potatis, men iaf.. I CAN'T TAKE IT ANYMORE!

Min fina morfar är så duktig på att laga mat. Men kära nån, detta är inte bra... Jag hade vant mig av vid kött (utom seafood såklart haha ♥) i Malmö. Inte helt, men jag åt det inte alls ofta och när jag åt det så var det bara i små mängder. Nu är det stora mängder varje dag och dessutom med den här repliken "ta mer nu.. jooo lite till orkar du". Det känns som min mage säger "snälla Jennifer, var barmhärtig".

Och nu när jag som sagt vant mig av från det, så känner man verkligen en ENORM skillnad på mättnaden! JÖSSES. Det känns som jag har en sten i magen nu för tiden!

Näe... Och vad ska jag göra? "Morfar, jag mår dåligt av din mat så kan du laga nåt annat? :)". Jag skulle kunna säga att jag kan laga maten, men det är ju ändå som att säga "jag är trött på din mat" plus att han inte gillar pasta och sånt som jag gör. AAH. Min stackars mageeeeee.

Får väl helt enkelt hoppas på att den vänjer sig. En positiv grej är väl kanske att jag äter mycket mindre, typ en tredjedel av vad jag gör hemma i Malmö haha.

Nu ska jag kolla Spanien - Nåt annat. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0