LÄGGDAGS BARFOTA

Det här förtjänar sannerligen att uppmärksammas. Klockan är 21.45 och jag ska gå och lägga mig. Jag har inte lagt mig så här tidigt på en evighet. Är helt slut.

Kanske kan det bero på min långa vandring hem, som egentligen inte är så lång om jag bara inte hade gått BARFOTA. Jag gick från Beata på Pengaberget hem till mormor och morfar i Asarum. Typ 5 km alltså. Självklart fick jag skoskav redan vid Jysk, ingen kunde hämta mig och det var 45 minuter tills bussen skulle gå.

"Lika bra att traska på" tänkte jag, tog av mig skorna och i början gick det riktigt bra. När jag kom till Janneberg började det kännas lite i fötterna men när jag var vid Asarums kyrka ville jag bara sätta mig ner och ge upp haha. Det slutade med att jag balanserade på den vita linjen mellan gång- och cykelbana för att göra det så bekvämt som möjligt för mina stackars fötter hahaha.

Folk måste trott att jag var helt knäpp. Men det bryr jag mig inte om, karlshamnsborna behöver nåt som piggar upp tillvaron!

Jag ser verkligen detta som något positivt! Jag fick en skön promenad (den var faktiskt det emellanåt, t ex när jag gick på gräset), sparade mina 12 spänn till bussen och kan nu tack vare detta lägga mig i tid. Dessutom är jag nyklippt och mina hårtoppar känns inte längre som svinto. Helt klart värt det!

Att lägga mig i tid passar utmärkt eftersom jag ska upp tidigt (09.30, tidigt för min dygnsrytm) imorgon för att träffa Malin!

Allt detta tack vare att jag gick barfota!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0