HJÄRNAN, HJÄRTAT ELLER MAGEN?


Shit! Hur kunde ni läsare mer än fördubblas helt plötsligt? Vad trevligt :D hahaha

Jag undrar en sak:
Ni vet, man säger ju att man ska lyssna på sitt hjärta och följa sin magkänsla?
Men hjärnan säger ju nästan ALLTID precis tvärtom. Hur vet man vilket som är rätt? Kan inte alla för en gångs skull kommentera och säga vad ni tror? I need some help here!

Det är ju inte bara när det gäller kärlek utan också när det gäller vad man ska jobba med och sånt.

Det är verkligen ett dilemma. "jag vill egentligen göra såhär men jag borde verkligen inte..." - hur många gånger har man inte tänkt den tanken? Vad man vill och vad man borde...

Det hela handlar kanske egentligen om risker? Det som man känner i hjärtat brukar ofta innebära större risker än om man använder hjärnan...

Vilket är då bäst, att ta risken eller play it safe? Man lever ju bara en gång, men är det värt konsekvenserna som kan bli av att man tog risken?




























Kommentarer
Postat av: Sara

Jag börjar känna mig psykologiskadad, men känns de inte lite som Freuds jaget detet och överjaget.

Gumman, allt får konsekvenser, som vi tyvärr inte vet från början. Om det är värt risken vet du inte förren efteråt, men jag är av den meningen att allt har en mening. Blir konsekvensen dålig, så lär och kanske ser du meningen så småningom. Av erfarenhet kan jag säga att spela säkert är safe, men lite tråkigt. Ta risker kan vara kul, men kan bli jobbigt i längden. Lycka till med dina val vännen, du kommer säkert göra det rätta.

2010-03-17 @ 07:05:55
URL: http://trekatter.blogg.se/
Postat av: Lina K

Jag tror att om man kör på safe kommer man ångra sig när man är äldre. Jag själv kommer inte vilja sitta i en gammal soffa när jag är 80 och tänka attans att jag inte gjorde det där eller jag skulle gjort så. Jag tror man måste ta chanser här i livet och går det snett så gör det. Men det löser sig alltid tillslut på något sätt. :)

2010-03-17 @ 08:11:06
URL: http://kallelaijna.devote.se
Postat av: Frida

Okej såhär är det: Hjärnan= bullshit. Den ser bara problem och inga lösningar. Hjärtat= förskönar allting och får allting att verka jättenkelt och fint. Magen= kan ha fel men har oftast rätt. Den har kanske inte alltid rätt om vad som ÄR rätt men den har oftast rätt om vad som KÄNNS rätt. Säger magen att det är rätt att ringa honom t.ex, ja då kanske det inte är fakta mässigt rätt enligt allt men det är antagligen rätt för DIG. Capish? ;)

2010-03-17 @ 12:53:35
URL: http://londonliv.bloggresa.se
Postat av: nea

Jag håller med Lina, och jag håller inte med frida. Jag tror magen alltid har rätt i en kombo med hjärnan (om man har någon) hjärtat kan vara insnöat på något just då som bara gör allting fel. Men visst den har sin lilla talan ibland den också. Jag har faktiskt också funderat på det här: Jag BORDE utbilda mig till socionom för det finns mycket att arbeta med, får en bra utbildning osv. MEN jag VILL arbeta med butik/radio/tv/foto u name it! Där har vi risken. Svårt. Men jag skulle nog ändå säga att magen alltid har rätt :)

2010-03-17 @ 15:20:06
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: Angelica

HJÄRTA, end of discussion ;)

Jag har följt mitt och mår nu bättre än någonsin

Ring mig om du behöver nån att prata med :)

Tjo flöjt!

2010-03-19 @ 22:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0