DET LÖSER SIG

Ibland behöver jag någon som lugnar ner mig, och säger "såja Jennifer... ta det lugnt nu. Det ordnar sig, det kommer bli bra."

Jag blir så otroligt uppstressad ibland... som nu.

"Tänk om? Vad ska jag göra när..? Hur ska detta gå? Vem ska jag prata med? Vad kommer hända? Vad ska dom säga? Hur ska jag bära mig åt? Osv, osv, osv"

Sen går det en tid och så sitter jag där och det har löst sig. Hahahah.. jösses.

Jag måste börja göra som en sa till mig: Ta ut mina bekymmer från magen och huvudet, stoppa in dem i paket och lägga in dem i garderoben.

Men man kan inte sitta och vänta på att problemen ska lösa sig av sig själva. Man måste hjälpa till själv. Det behöver bara inte vara så mycket dramatik runt det (som jag alltid skapar i mitt eget huvud) utan man bara tar det lugnt och gör det man behöver göra. Så löser det sig.

Det finns en person som brukar få säga det till mig, och han kan säga det precis när jag behöver det. Jason "Timbuktu" Diakite heter han.
Jag vet inte hur många gånger jag suttit med händerna för ansiktet och gråten i halsen med en hjärna som en myrstack. Då sätter jag på "det löser sig" och känns det inte bättre efter första gången så får den går på repeat några gånger. Det hjälper!

C'est la vie.

Idag har i alla fall varit finaste dagen på länge. Det måste varit minst 25 grader i Malmö idag för jag svettades i bara t-shirt. Mötte Madde i stan som klippt av sitt hår, hon såg ut som en söt sagofigur men jag kunde inte komma på vem. Too-Ticki kanske!? Jag köpte ett par solbrillor för att inte gå runt och se ut som en grymtande gris och eventuellt bli blind. Mina ögon är typ känsliga. Precis som min hud. Och typ hela jag inside and out. Hahaha skit också ;) Typsikt oss fiskar!

Sen köpte jag en klänning på..... gissa vart? .....ja, Indiska. Alltså, snart får de sponsra mig haha. Jag går ju nästan alltid till samma ställe också så de lär känna igen mig.
Har i alla fall fått ett sånt där stämpelkort vilket jag glömt 2 gånger, vilket för mig har blivit 3 förlorade stämplar. STÖRIGT ELLER VAD!!! Dagens i-landsproblem.

Sen kom jag hem, gjorde lax med potatismos och broccoli. MMMM.
Satte mig vid datorn och upptäckte att jag har ÄNTLIGEN fått massa svar angående lägenhet! HALELUJAH. Hoppas det ordnar sig fullt ut nu. Håll tummarna!!!!!!!!!!!

DET LÖSER SIG ALLTID. Det är mina slutgiltiga ord.



Too-Ticki, även känd som Madelene Möllard.
Mycket finare i verkligheten dock!

Kommentarer
Postat av: madelen

hahaha! fint :D

2010-05-21 @ 22:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0