MANCHESTER


Yepp, ryktet stämmer: Det regnar så gott som alltid i England. Jag är härmed ett vittne till det.

Men det gjorde absolut ingenting för Manchester är så himla, himla, himla fint och jag hade typ världens trevligaste helg!

Fina människor, fin stad, fint hus, allt var finfint! Dans dans dans och aahh bara bra saker dygnet runt. Språket och dialekten är ju ett plus i kanten haha, älskar det! Fuckin hell... ;)

Jag var ju lite nojig över att resa aaaall byyy myy seeeeelf, men det gick lätt som en plätt såklart. Vulkanen didn't stop me! MOHAHA.

Dessutom sov jag nästan hela resan dit och hela resan hem så det kändes som det gick på typ en halvtimme.
Dock sprängdes mitt öra på hemresan, det kändes så iaf. Har hört att man kan få ont i öronen av att flyga men har aldrig fått det förut. Seriöst, jag lipade nästan av smärta och skrek inombords "landa planet... LANDA PLANET FÖR FAN!!" (jag tänkte värre saker än så men de orden är för grova för att visa för allmänheten).
 
Addera detta till att jag har börjat se dåligt, plus är lite förkyld. Så nu är jag halvdöv, synskadad och halvt igentäppt i näsan. Känner mig ganska handikappad. But still - det gör ingenting! För allt det bra vägde upp det big time.

Och det är helt sjuuukt hur fort engelskan sätter sig i mig! Jag drömde på engelska, och jag t o m tänkte på engelska i slutet! "Maybe i should put this in my bag so i wont forget it" alltså, såna småtankar! Hahaha så himla kul. Kändes helt fel när jag hörde en svensk prata på planet. HAHAH och just det, jag tänkte fortfarande på engelska när jag kom till malmö, så jag sa "hallo" till busschauffören och "oh sorry" till en jag råkade snubbla på.

Jag har ju bara flygit inrikes själv förut (jag vet, förlåt miljön) och på de flygplatserna finns det så gott som bara svenskar. Men nu har jag kommit på att jag älskar stora flygplatser. Ärligt talat, det var helt underbart att gå igenom den. Hahaha. Jag lovar att jag hörde 10 språk medans jag var där och såg människor från all over the world. UNDERBART. Så himla härligt att se och höra! Undra om nån såg att jag gick och log för mig själv, jag kunde bara inte hindra det!

Vad mycket det blev om flygplatsen hahaha..
Men om jag skulle skriva om alla mina intryck (om ni läst min blogg/känner mig så vet ni ju att jag får ganska många starka sådana, väldigt ofta haha) och allt kul så skulle det bli en bok. Men jag kan ta det lite kortfattat:

Fredag: Hade varit uppe sen 06.30, sprungit i regn och stressat med bussar och tåg och skola... Anlände. Blev hämtad av några nice guys. Kände att trafiken i England är totally crazy och väldigt spegelvänd. Träffade ett gäng killar och tjejer och alla var hur nice som helst. Åt sjukt god kyckling på en restaurang. Festade lite hemma i Oscars fina hem och gick och la mig 06.30 svensk tid, var alltså vaken i 24 timmar. Nice!

Lördag: Sov länge, chillade hela dagen, lagade mat och sånt. Gjorde oss fina och tog taxi till stället vi skulle gå ut på, hade beställt bord. Nice. Personalen hade slampigare kläder än alla andra. Bra ställe, braaaaa musik. Dansade dansade dansade. Åkte hem, stötte på en rasist - THEY'RE EVERYWHERE!!!!! Seriöst, från alla håll och kanter finns de. Denna gången var det en indisk taxichaufför som var rasist mot svarta. Han ville inte köra oss men körde en vit ensam kille direkt efter. Han fick iaf en bra utskällning och den vita killen var en bra kille som sa att han inte ville ge sina pengar till honom och gick ur bilen. EN STOR FET APPLÅD TILL HONOM SÄGER JAG BARA!!!!

Söndag: Ööh... chillade! Alla åkte hem och jag stannade hos Oscar.

Måndag: Var hemma hos Oscars granne Phil som var en sån himla go snubbe. Bjöd på god mat och nån jättegod mjölkdrink som påminde lite om milkshake. Tittade på "come dine with me" som är motsvarigheten till svenska "halv åtta hos mig". Much better in the UK! Hmm.. chillade.

Tisdag: Sov länge! Gick på stan. Jag hittade ett par skor, FINALLY. Konstaterade att svenskar är oförskämda och att det svenska skoutbudet suuuuuger. Blev återigen imponerad av hur fint det är i Manchester och hur stora galleriorna är! Trust me, de är FETA. "And this is not even the big one" sa Oscar. Hehehe......... Man kunde bara rymma alla Malmös affärer där inne men okej ;)

Onsdag: Åt frukost, fixade och fick skjuts av Phil till flygplatsen. Kände återigen hur galen trafiken är! Shit. Ville inte hem men hem kom jag...


Nu sitter jag och dricker ekologisk flädersaft.. mmmmmmmm!!!!!! I love it. Oh, jag kan faktiskt säga en sak som är bättre här i Sverige: kranvattnet. Vattnet i Manchester hade en svag smak av klor, inte nice.


Här är en bild på fredagkvällens dancing queens!
Kom ihåg: Jag är inte hög även om det ser ut så, jag hade varit uppe i 24 timmar!

Kommentarer
Postat av: Emma

MÅNGA STORA FETA APPLÅDER TILL HONOM SÄGER JAG BARA!!

2010-05-10 @ 17:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0