STREET FASHION

Det är underbart att smaken är som baken. Men eftersom den är det, så är det ju helt naturligt att man förundras över andra, eller hur? Det finns säkert många som förundras över mig, och jag har inget emot det. Men nu måste jag berätta vad jag och Madde fick uppleva igår. Försök nu att se detta framför er i huvudet:

Det var en tjej. Gick inte att avgöra hennes ålder, hon kunde vara allt från en lång 12-åring till en något sent utvecklad 18-åring. I alla fall, låt mig börja uppifrån och ner.. Hon hade på sig:

En svart keps med röda/orangea flames på. Kepsen var väldigt uttvättad samt vänd med skärmen bakåt, ni vet så där coolt.
Hennes  röda hår var flätat hårt i två flätor.
Sen hade hon en chockrosa, för stor fleecetröja.
Följt av ett par trekvartsbyxor som inte hade smickrande passform.
Till detta turkosa strumpor, högt uppdragna.
Och till sist ett par, enligt mig och Madde, väldigt fula gympaskor.

Hon gick med 2 vuxna som vi antog var hennes föräldrar. Och de hade helt "vanliga" kläder, typ vanliga jeans med en vanlig skjorta/top och vanliga diskreta skor. Såna kläder som medelålders föräldrar brukar ha, väldigt basic men ändå med en touch av stil.

Jag och Madde diskuterade då att även om man är 0% modeintresserad så skulle man faktiskt kunna följa i föräldrarnas fotspår genom att t ex skippa kepsen (eftersom skärmen var vänd bakåt så var den ju inte till för solen, utan endast som en accessoar som Madde klokt poängterade) och sedan ha ett enfärgat linne med en kofta över, några basic byxor och ett par vanliga tygskor till. Kanske göra en fin fläta istället för två fula, eller sätta upp det i en hästsvans. Mycket enkelt.

Är man en familj med mycket dålig ekonomi så förstår man också att man inte har råd att köpa "senaste modet". Då får många handla på second hand, vilket är bra för alla så fine with me. Meeen, det finns fina kläder på second hand, och av nån anledning såg den här tjejen ut att ha valt de allra fulaste. OCH, det hade inte gjort så mycket om hon haft något av dessa plaggen för sig (förutom kepsen) men hon var tvungen att kombinera så att helheten blev den värsta tänkbara.
Plus att hennes föräldrar som sagt såg ut att ha en medelmåttig koll på läget och en medelsvenssonekonomi så jag tycker inte att hon kan använda någon annan ursäkt än att hon har en fruktansvärt dålig smak.

Inte för att man själv hade så fina kläder/kombinationer där på 90-talet, men det var ju för att modet då var så... out of proportion. Och det är faktiskt inte 90-talet längre. Plus att hennes kombination hade varit extrem även då.

Fre-f-f-f-f-f-freestyler.


Kommentarer
Postat av: nea

HAHAHAHAHA! neeej stackars jänta!! xD

2010-05-22 @ 11:40:33
URL: http://videotape.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0