UPPRIKTIGT SAGT

Jag önskar att folk kunde älska sig själva mer. Fast på ett bra sätt, och inte på ett jobbigt.
Jag önskar att folk kunde sluta vara avundsjuka på det där jobbiga sättet.
Jag önskar att folk kunde vara uppriktigt glada för andras skull.

Jag saknar att se uppriktighet, ärlighet och respekt. Varför verkar folk ha så mycket lättare för motsatserna?

Jag tycker verkligen inte att jag är perfekt, men jag tycker att jag visar ärlighet och respekt för människor i min omgivning. För jag vill ju ha det tillbaka. Jag visar ingen respekt för typ nazister, men däremot ärlighet ;)
HÄNSYN också. Det är det verkligen brist på!

Och det här med avundsjuka. Var uppriktigt avundsjuka istället och var glada för andra! Önska att ni själva får möjligheten till det där istället för att önska att det skiter sig för den andre.

Ibland tycker jag att så mycket är uppochnervänt :( Vänner är inga bra vänner, föräldrar är inga bra föräldrar, partnern är ingen bra partner osv. Man ser och hör det överallt.

Att älska sig själv på ett bra sätt betyder inte att man är en egoistisk besserwisser som sätter sig själv över alla andra. Det betyder att man är säker på sig själv, och kan vända sin kärlek utåt mot alla andra.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Det är väldigt enkelt när man tänker efter.

Min största last när det gäller detta är nog hämnd. Eller hämndlystenhet kanske... När någon behandlar mig på ett sätt jag inte gillar så blir jag genast så kall mot den personen och vill bara hämnas.

Min poäng är: Folk som hackar på och förolämpar andra, skämtar på andras bekostnad, är avundsjuka, otrevliga osv, dessa personer är osäkra och har inte lärt sig det här som jag menar, att älska sig själva. Man har ju hört att man inte kan älska andra på riktigt förren man älskar sig själv på riktigt. Jag tror på det till 100%.

Tråkigt...
Jag säger som Olle i Fråga Olle:
Var rädda om varandra!

Fram med er positiva sida och våga älska er själva! På ett bra sätt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0