VÄNTA

Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur stor vänt-delen är i livet. Det känns som den är typ 80%.

Man gör ju inget annat än väntar.

När man pratar i telefon...
"Vänta lite, ska bara smsa"

När man är i telefonkö...
"Tack för att du väntar, det är nu: 37, personer före dig"

När man chattar...
"Måste kissa, brb"

När man kollar på TV...
"Sitt kvar, vi är strax tillbaka!"

När man är på restaurang...
"Ursäkta... URSÄKTA. Nu har jag väntat på min soppa i en timme..."

När man ska ta bussen...
"Linje 8 mot centralen: 13 min"

När man ska ta tåget...
"Ett meddelande till alla resenärer som ska med tåget mot Karlskrona, tåget är inställt pga tekniska problem med en av vagnarna"

När man ska utbilda sig...
"Utbildningens längd: 7 terminer"

När man söker jobb...
"Vi hör av oss"

När man är hos doktorn...
"Varsågod och sitt ner så länge"

När man står i kassan...
"Varför ställde jag mig i den här kön..."

När man är kär...
"VARFÖR RINGER HAN INTE!!?!?!!?"

När man har förspel...
"Men.. jag vet ju att jag har en här nån stans"

När man är gravid...
1) Jaha. Bara 9 månader kvar nu...
2) MEN KÖÖÖR DÅ!
3) Snälla kom uuuuut..
4) 30 timmar senare: Snälla kom uuuuut..

När man tvättar...
"Nä, du skojar. Slowmotion-maskin!"

När man ska möta en kompis...
"Var är du?"

När man streamar...
"Loading..."


Ja, detta är bara några av alla vänt-tillfällen i ens liv, och tänk hur många gånger man väntar på samma sak! Näe, vet ni vad... Jag hatar att vänta!


Kommentarer
Postat av: nea

shit.. det har jag aldrig funderat på! jag ställer mig ALLTID i fel matkö, hamnar alltid bakom någon (oftast en tant) som har massa kuponger, frågar om extrapris, hittar inte mynten i myntpåsen osv. men ja, livet kanske är en evig väntan? hmmm

2010-11-10 @ 15:48:56
URL: http://videotape.devote.se
Postat av: madelen

avskyr också att vänta även om det är ofta som man får vänta på mig... och 15 minuter, efter bestämd tid, på dig :)

idag träffade jag en arbetskamrat som har exakt likadant skratt som du! så himla lustigt!

2010-11-18 @ 22:09:22
URL: http://tarragonroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0