FARAN MED ATT VARA ARBETSLÖS

...Är att man riskerar att bli ett fetto, för att man har för mycket fritid. Så är det i alla fall för mig. När jag är ensam och inte har något att göra, dvs när jag har suttit vid datorn, promenerat, städat lägenheten.. Då återstår det bara en sak: ÄTA.

Jag äter och äter och äter och blir aldrig mätt! JAG BLIR FÖR BÖVELEN ALDRIG MÄTT!!!!!!!!!!!!!!!!!
Även om jag lagar en rejäl middag och äter mig alldeles proppmätt så kan jag äta efter en kvart igen för att jag inte har nåt bättre för mig. Kan inte vara normalt.

Meeeen det är precis i början på första gången i mitt liv jag är totalt sysslolös så det borde ju bli bättre snart. T ex när jag får pengar så jag kan köpa ett fucking gymkort. Jättekul att alla mina sommarjobbspengar gick åt skogen. Jättekul verkligen. VERKLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! FUCK SVERIGES SYSTEM, fuck alla vuxna som inte gör sitt fucking jävla jobb. De borde få sina asses kicked hela högen. Blir så less.... Så, ett litet utbrott där så nu känns det bättre!

Längtar efter ett jobb så otroligt mycket. Vill tjäna mina egna pengar och inte behöva lägga hälften av det jag får in på böcker som suger.
Komma hem från jobbet. Vara ledig. Inte behöva tänka på läxor som ska göras till dagen efter, veckan efter, samtidigt ha grupparbete och samtidigt plugga på tenta. BLÄÄÄH!!! Om ett tag är jag kanske redo för det igen men just nu är jag sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå trött på det. Ok? :)

Och i protest mot detta pisslandet (inget PK-snack om det tack) tänker jag göra mitt jobb så jäkla BRA. Alltså helt ärligt, det är det jag är mest trött på i hela världen just nu, folk som inte gör sitt jobb och system som inte fungerar.

Att jag skickade 15 mail till en lärare om att få ett intyg på att jag klarat en tenta är nog en grej jag kommer minnas livet ut.
Det gick så långt att jag fick förklara för min lärare vad ett intyg är för något, exakt vad han skulle skriva på det och vem han skulle ge det till. Fick svaret "jag förstår inte vad du menar".
Mailade rektorn och bad henne om en korrekt beskrivning eftersom han inte förstod min. Hon vidarebefodrade mailet till läraren som gav mig detta svaret: "Jag ser att du har varit i kontakt med rektorn. Tyvärr kan jag inte utläsa ur mailet vad det är du vill jag ska göra".

Jag har tänkt på det här många gånger efteråt och kommit fram till att han antingen måste varit påverkad av något eller lida av en psykisk störning alternativt allvarliga synskador/lässvårigheter.

Och inatt drömde jag om en bebis som hade skägg. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0