GROWN-UP/MATURE

Vad fan är det som händer med världen? Man kan definiera ordet "mogen" olika. Men när man nått en viss ålder tycker jag att man borde vara det jag kallar mogen.

Mogen för mig är att kunna uppföra sig som en vuxen. Och ordet vuxen kan man säkert också definiera olika. För mig är en mogen person ingen stel tråkig stropp. Mogen är en person som har lärt sig vad respekt är.

Jag orkar inte fortsätta för det är för komplicerat att skriva ut på "papper" vad jag tänker i hjärnan. Klockan är ändå över halv 5 på morgonen. Snacka om att vända på dygnet.

Men det jag skulle komma fram till var att jag är trött på att uppleva omogenhet så himla ofta. Blä. Det är äckligt när vuxna människor inte uppför sig som sådana.

Var är respekten? Jag slår vad om att om vissa av er ställer er frågan "Vad är respekt?" så vet ni inte svaret. Ta reda på det, är mitt råd. Så man slipper drabbas av fler pinsamma människor.

Och jösses vad det finns många som tror att de är supermogna och veeeeeeeeeerkligen inte är det.
Nåja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0