HEART FOR SALE

It's a bit broken but you'll get it for a good price!

Fucking idiots.

Vad tror folk att man är för en analfabet? I'm telling you, vissa killar, för jag skulle inte kalla dem män, ser tydligen inte kvinnor som människor. Nej, de ser dem helt enkelt bara som kvinnor, och de har en vision om hur en kvinna är uppbyggd och hur hon fungerar. Vilken tydligen är totalt jävla sned. För dessa killar tror att man är som ett hål (utan sexuell koppling den här gången) som man bara kan slänga grejer i. Vilken skit som helst, och man ska bara stå där och ta emot det ena efter det andra, och bara hålla käft.
Samtidigt tror de att man är som en jävla jultomte, som bara ger och ger massa fina gåvor, ler och är alltid lika trevlig och mysig men inte begär nåt tillbaka.

När ska de fatta att man är en människa? Jo, det kan jag faktiskt svara på, och här kommer det:
När vi kvinnor själva fattar att vi är det!

Det finns många kvinnor som killar kallar bitches. För att de har sån "attityd". Hahaha...
Jag kan ge exempel på vad som ingår i den här "attityden":
1. Att man säger vad man tycker
2. Att man inte tar nån skit

Då är man helt plötsligt en bitch. För helt plötsligt mötte de en kvinna som de inte kan behandla som ett hål eller en jultomte. Då är man en bitch.

Och jag vet att det inte är lätt att stå upp för sig själv när man tycker om någon mycket, jag är själv en av de som antagligen borde stå först i kön till att lära mig det. Man tycker så mycket om personen och vill inte vara jobbig eller krävande för man är rädd att förlora honom. Men man måste fatta vad man själv är värd.
Och om det är en man som är värd en så kan han ta det, och han fattar grejen. Annars kan han dra.

Här kommer problemet Lögner in. För man vet aldrig om han verkligen lyssnar på en eller om han verkligen menar vad han säger. Han kan be om ursäkt och säga att han förstår men egentligen bryr han sig inte ett skit för han tycker att han själv är viktigast och sätter sina egna behov först. Så han kommer bara göra samma sak igen och be om ursäkt varje gång.

Lögnare är verkligen den värsta sortens människor jag vet på hela jorden. De sabbar andra människors liv för att de själva inte har tillräckligt med ryggrad för att stå upp för sig själva. De sårar folk och gör dem besvikna.

Det enda som är rättvist i det här är att alla får tillslut, även om det kan dröja länge, nog av lögnare och då står de där själva och önskar att de varit ärliga. Jag pratar alltså inte bara om killar nu utan alla.

Finns ju en anledning till att det finns ett väldigt känt uttyck som heter "ärlighet varar längst".
Men det är tydligen väldigt svårt för vissa att få in i skallen.


Kommentarer
Postat av: Frida

Okej, ja manchester verkar ju spännande iaf! :) Aah vad skönt! Jag var i Karlshamn för någon vecka sedan, det var ingenting att längta tillbaka till direkt :P

Åh vad bra! Men du söker jobb och sånt nu då? :) Jaaa så himla skönt! Alltså ekvationen är egentligen väldigt enkel, när jag bor hemma och när jag bor i karlshamn så tappar jag min lycka. Så fort jag får klara mig själv så hittar jag den igen! Toppen ju! :)

2010-10-27 @ 22:10:01
URL: http://peppen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0