LEVER FARLIGT

Okej, är inte detta ett lite konstigt sjukdomsförlopp:
Ont i halsen.... Feber + illamående...  Feber + spyr... Feber... Ont i halsen... Täppt i näsan + lite ont i halsen.
Eller? Det är ju som jag varit förkyld, sen fått maginfluensa, sen fått en annan sorts förkyldning. Anyhow!

Idag gick jag till affären för att köpa smör (ni minns väl min hollandaisesås) för att jag skulle göra potatismos. Kom jag hem med endast smör? Näääääääe. Jag handlade för 250 spänn. Varför blir det alltid så?
Och vem orkar köpa persikor stora som apelsiner? Jag som var så sugen, men hur skulle man äta upp en sån!?

Men jag måste bara ge ett fint tips: Couscous med naturell/vaniljyoghurt och kanel. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott. Om ni inte har smakat så måste måste måste ni det. Order från moi. Ok? En klassiker i många delar av l'Afrique.

Från det ena till det andra...

Såg på nyheterna häromdagen att det skett 13 skottlossningar i Malmö de senaste nånting månaderna. Och jag har alltid trott att man typ inte ska oroa sig för det är alltid mellan gäng och sånt. Men jag hade visst fel! För han sa att det är mest slumpmässigt utvalda män som drabbats. Och så har de skjutit in i fönster på hus. Som grädden på moset filmade de en gata och sa att "detta är en av de mest beskjutna gatorna i Malmö". Min vän Maria sa då "men, lite längre ner på den gatan och in på gatan till vänster, där bor ju du Jennifer".
.......... Jaså! Vad trevligt! Och hur många meter från mitt fönster var den där skottlossningen andra natten jag sov här nu igen? Just det, typ 10 va? Och var har jag min säng? Jo bredvid fönstret!

Har sedan dess sovit med skottsäker väst och pansarhjälm på mig.
Näe. Men om de så gärna vill skjuta mig så får de väl göra det då. Så kan jag börja rappa och sånt sen och göra karriär och bli rik. Dvs om jag överlever.

Det fula var bara att efter att de sagt allt det här så ba
"men polisen tycker inte att allmänheten har anledning till oro..."
- Nä, det tycker jag inte. Vi håller på att utreda och blablablablabla....

Nähe, ok. Men då är det ju lugnt. Svenska polisen ger ju alltid en så stark känsla av trygghet. De löser det säkert!


Älskar att värmen har satts på i min lya nu. Fryser inte ett dugg! För några veckor sen låg jag här i tjocka tröjor och halsduk och nu kan jag ligga i linne och trosor. Och städa naken som jag alltid gjorde i min etta i asarum hahaha. Try it, det är så himla bekvämt! Och idag fick jag TV-kanaler. YEAH.

Ska göra ännu mera couscous med yoghurt och kanel nu. Känner att detta är mitt nya beroende.



Jag på min farliga gata!
Förresten, här är jag modell för Mickans kollektion.
Klicka här för mer info om den och hur ni röstar på den i IKEAs tävling!


Kommentarer
Postat av: nea

haha du kan ju jobba som det? städa naken och bli filmad, som i DH! xD

2010-10-17 @ 12:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0