MÖG

Ibland fattar jag ingenting. Men människor är ju olika!

Förut var jag helt säker på vad jag vill göra med mitt liv men nu är jag plötsligt inte lika säker. Eller? Det skiftar från dag till dag. Inte så praktiskt!

Saknar Oscar. Saknar Manchester.

Hade velat hänga med Ellen nån gång idag men den stackaren jobbar ju heeeela dagen. Är så nyfiken på hur hennes rum här i Malmö ser ut!

Precis ätit frukost som bestod av 2 stekta ägg, 1 stekt tomat och en skål med cheerios och mjölk.. mmmm! Snart måste jag ta en dusch och sen fixa lite grejer...

Har i alla fall äntligen börjat handla på torget. Så himla mycket bättre att göra det. Godare, miljövänligare och billigare. Köpte 5 tomater och 3 äpplen, svenska då såklart, för 12 spänn. Det låter iaf billigt i mina öron.

Alltså, jag hatar att den här lägenheten ligger precis vid en stor fet väg. Så fort man går ut så VRRROOOOOOOMMM!!!!! Aah... ingen lugn och ro alls :P Det hörs t o m in! Och ibland när jag har fönstret öppet så luktar det avgaser. Kan INTE vara hälsosamt. Ibland drar jag mig faktiskt för att gå ut för jag pallar inte med allt oväsen :P Haha! Låter som en gammal kärring. När jag ändå är på g kan jag meddela att det är himla fint väder idag också! Solen skiner!

En annan grej. Fastän jag bott i Malmö i 1 år nu (!!!) så har jag inte bytt dialekt. Vissa byter ju på en vecka. MEN. Vissa ord har börjat sätta sig! Dessa är: Tradigt och mög. Hahaha! Finns inget bättre än att säga "jävla mög", det finns liksom inget annat som beskriver det man menar. Samma sak med tradigt, säger man ju i Blekinge också, men där låter det helt ärligt ÄNNU värre än här, så jag har börjat tillåta mig säga det. För samma sak där, finns inget annat ord som beskriver det man menar. Skulle typ vara långtråkigt i så fall, men tradigt låter mer långtråkigt än långtråkigt, get it?

Näe, nu pallar jag inte mer. Har velat se Nils Karlsson Pyssling i typ 3 månader nu så funderar på att gå och hyra den.. Hahaha! När jag får Astrid Lindgren-abstinens finns det verkligen ingen annan utväg än att ta en dos! För det går inte över förren jag fått en.

Killevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0