SAKER SOM GÖR MIG GLAD


Om man bortser från all ondska och problem och miljöförstöring som finns i världen, så tänk vilken fin plats det är!

Det här med utlandspraktiken fick mina tankar att snurra rätt mycket. Tänk vad världen är stor men ändå liten. Men det finns så många fina människor som man borde få träffa och lära känna. Det kan jag liksom konstatera bara genom att titta på de vänner jag har nu. Vilken slump men ändå nån sorts mening att vi har träffats!

Och Oscar, hallå? Vem hade trott att jag skulle träffa nån som bor i Manchester? Så himla konstigt. Och det spelar ingen roll om det håller eller inte, för hela grejen är ändå bara häftig. Att sånt händer liksom. Livet är verkligen mycket mer oförutsägbart än vad man tror!

Och så sjukt mycket som hänt sen jag var typ 15, tack och lov!

Och såna där andra saker som bara gör att jag blir så glad. Som idag på tåget, när Linnea berättade att hennes bästa kompis ska gifta sig. Jag bara tjöt rakt ut "ÅÅH vad roligt!!!!". Sen frågade jag hur hon fick reda på det och hon berättade att kompisen hade ringt henne och sagt att han hade bjudit på picknick och fixat ringar och allt och sen friat. Sånt gör mig så himla glad, att människor fortfarande gör såna fina saker för varandra. Sen kanske de skiljer sig om några år haha men det spelar liksom ingen roll! För den fina grejen försvinner aldrig.

Ibland blir jag så nöjd med mig själv faktiskt. För ibland lever jag precis som en sån där man ser på film som precis fått reda på att hon ska dö (nu låter ju detta plötsligt väldigt tragiskt men hoppas ni kommer fatta vad jag menar). Tänk er en sån där amerikansk film när nån precis fått ett sånt besked. Hela filmen blir plötsligt helt stum och de filmar grejer som den här personen nu lägger märke till. Träden, fåglarna, människor runt omkring.
Sån blir jag väldigt ofta. Nästan en gång om dagen om inte mer. Stannar upp och tänker till och lägger märke till saker.

Jag låter säkert som värsta djupingen men jag gillar att jag är sån. För det finns så många människor som lever i sin lilla bubbla och missar så mycket. Och det gör inte mig nåt, men jag tycker det är synd.

Ja, och det här med utlandspraktiken... När jag satt där och hörde förslag på olika länder, Usa, Australien, Uganda, Sydafrika, Frankrike, Italien, Indien... Så fick jag ju varje gång upp en bild av landet i huvet. Och tänk vad fint det är att länder är så olika men ändå på nåt sätt lika.

Förstår mig inte på människor som inte vill resa. Tänk vad mycket de går miste om. Jag menar inte att man har ett tråkigt liv eller nåt för att man inte reser, men man kan ju få ut det man har, PLUS det där andra av livet om  man vågar se annat och nya platser.

Jag lipar ju sjukt lätt också. Till filmer och låtar och sånt. Hahaha. Som häromdagen när jag tvingade mig egenom ett sånt där jäkla förlossningsprogram på tv. Trots att jag låg och jämrade mig typ mer än de som födde så blev jag ändå en sån där människa i slutet som grät när barnet kom ut. Det där lär verkligen ligga biologiskt.


Ahh.. finns så mycket som gör mig glad helt enkelt :) Älskar livet! Nu ska jag snacka med syrran.

Imorgon ska jag, Linnea och två till från klassen på rättegång här i malmö. Ska bli spännande!

Nighty.


http://www.thecherryblossomgirl.com/page/2/


http://www.folkbladet.nu/?cat=89

Kolla, två helt olika bilder som gör mig glad. Jag skulle vilja hoppa in i båda! ...Mest i den första kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Kanita

Så sant ! Ibland kan jag tänka , vi föddes på denna platsen eller hamnade här helt eneklt. vi har inte valt vart vi hamnade.. Så det är tragiskt att bara vara på samma ställe och missa andra vackra ställen och människor. Tänk hur många människor som finns på jorden! Tänk att det lixom finns människor som passar en så jävla bra, kompismässigt, eller kärleks eller vad som helst men som man aldrig kommer att träffa! läskig tanke.

2010-09-08 @ 00:33:01
URL: http://tovaochkanita.blogg.se/
Postat av: Frida

Som idag när jag gick på powerwalk innan frukosten (SÅÅÅÅ SATTSIGT!!!) alltså solen sken, det gick ett gammalt par det var massa fina träd och liksom livet och dagen kändes typ en miljon gånger bättre! Love moments of life liksom :D

2010-09-08 @ 00:48:31
URL: http://peppen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0