VALET 2010


Kom nyss hem från en valvaka på ett mysigt ställe här i Malmö. (har äntligen internet yay)

Redan innan jag kom dit tänkte jag den värsta tänkbara tanken, att alliansen vinner och att SD kommer in i riksdagen.
Men det blev till och med värre än så. För SD kom in med en mycket större marginal än jag hade trott.

Det här är första gången under min livstid som jag SKÄMS över att vara svensk. Min spontana tanke, åsikt och känsla för vårt land har alltid varit en trygg sådan. Jag har alltid varit förhållandevis glad över att vara svensk. Nu ser jag ett helt annat land som ska föreställa mitt Sverige. Jag skäms över det här landet och känner inte ens för att bo kvar. Och detta pga att svenska folket, med sina röster, har valt att ge okunniga, förfärliga människor makten över vår politik - vårt land, vårt samhälle, våra liv.

Nu kommer Sverige att förändras på allvar. Det Sverige som så många av oss har växt upp i kommer att plockas isär som en monterad möbel, bit för bit. Apoteket är redan privat, nu blir Posten nästa. Svenska vapen kommer avfyra skott och raketer och svenska minor kommer att spränga krigsdrabbade, oskyldiga människor i bitar i ännu större utsträckning än vad de redan gjort. Som om det inte räckte.
Vår "miljöpolitik" kommer försämras åt helvete. Tågen kommer bli DYRARE, istället byggs motorvägar, ni har säkert redan hört om "Förbifart Stockholm"... som om det inte räckte. Folkpartiets slagord är "Kärnkraft - för miljön" det är ju som att skita baklänges. Säger som Ellen "Kärnkraft - för cancern".

Jag förstår inte, har folk inga anhöriga? Jag tänker på mina morföräldrar. Ärad vare Gud i höjden åt att min mormor levt största delen av sitt liv i ett socialdemokratiskt Sverige. Jag vågar inte ens tänka på hur hon annars hade haft det nu. Antagligen hade hon varit död för längesen.

Men nu, vad ska hända nu? De har redan låg pension båda två, de klarar sig inte på mindre. Kommer hemtjänsten bli dyrare? Kommer de tvingas välja äldreboende och vård efter sin tunna plånbok?

Min mamma är sjuksköterska, hade det blivit en rödgrön regering hade hon kanske inte behövt vara ENDA sjuksköterskan på 20 patienter nattetid så länge till. Nu får hon några hundralappar extra av lönen istället, JIPPIE.

Och jag är orolig för mina tänder. Kommer tandvården bli ännu dyrare nu? Mina tänder krånglar konstant, ska jag bli ruinerad för det? (det är jag nästan redan).

Hade vi fått en rödgrön regering hade jag fått 400 kr mer i månaden att leva för, utan att mitt lån skulle bli ÄNNU högre. Nu kan jag få låna 500 kr till av mig själv istället, som det sedan blir ränta på. ÅH TACK.

Och Sverigedemokraterna... Jag mår illa. Jag mår illa av det här på riktigt. Jag är uppväxt i Blekinge där de är som störst och där Jimmie kommer ifrån. Alltid, på alla skolor, i alla klasser jag gått i, har det funnits såna som Jimmie. Som pratar exakt lika dant, säger samma saker, ser nästan lika dana ut, och får mig bli precis lika förbannad och frustrerad. Men värst var det på gymnasiet där de var som flest och där var det också mest frustrerande hittills för att de borde veta bättre när de är så pass gamla, tänkte jag. Men Jimmie är 31 år och är precis på samma nivå som dem jag tvingades lyssna på i klassrummet på mellanstadiet och högstadiet - det är poängen, de är alla lika små. De har alla en gemensam föreställning, en tanke, som aldrig utvecklas vidare. När jag tog studenten, när jag flyttade från Karlshamn där det kryllar av alla dessa människor jag är så trött på, kände jag en lättnad. Att jag inte skulle behöva vara så pass nära inpå dem längre, varje jävla dag.

Och nu sitter de där, 20 mandat i vår riksdag. Alla från mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet, samlade i vår riksdag och ska styra vårt land, våra liv, mitt liv. Killen från gymnasiet kommer styra över mitt liv, så känns det. Jag skäms så otroligt mycket över svenskarna. Vi ska föreställa ett i-land, där folk är bildade och moderna. Och så kommer det in rasister i Sveriges riksdag. För att svenskarna själva har valt det. Det är helt upp och ner, och jag lever nu i ett land som INTE är ett land som jag vill leva i. Jag vill inte uppfostra mina barn här, jag vill inte bli gammal här. Jag vill varken leva eller dö i norden.

Och så tänkte jag - men vart skulle jag flytta? Det finns ju inget som är så bra som Sverige var förut. Alltså var Sverige världens bästa land?
Nu kommer det bli precis som Reinfeldt sa: Sverige ska bli mer likt andra länder.

PRECIS det som jag INTE vill. Varför ska vi bli mer likt andra länder om vi är bättre än dem?
DÄR är poängen.

Jag är otroligt besviken. Jag hoppas verkligen att högern och rasisterna lever ut sin politik till 100% nu så att folk SER hur det går när man röstar så här.

Nu är det allvar, och så länge som jag bor här kommer jag fortsätta att bekämpa rasismen och fortsätta göra vad jag kan för att få tillbaka ett Sverige som jag inte skäms över.

Kommentarer
Postat av: nea

är det nu man ska bli politiskt aktiv? jag förstår mig inte ens på hur det kan vara så orättvist i röstningen, jag menar, majoriteten av svenska folket vill ju ha en socialdemokratisk regering, men bara för att vi har två block (där alliansen har 4 partier) så vinner dem.



Tänk att miljöpartiet kan tänka sig att arbeta med moderaterna ENDAST för att hålla SD utanför, tänk att det kan gå så långt. nej jag är rädd om vad som kommer hända nu. + att massor med människor är så ointresserade och bara går och röstar, (tex en i vår förra klass nämner inga namn men host host johanna) såg att hon skrev "heja de blåa" igår. VARFÖR skulle HON vilja att dem blåa styr?! make no sence. Hon följer säkert sina päron eller nåt. skam. Bäst hon skaffar sig en bra utbildning som leder till ett bra jobb nu illa kvickt innan det är försent att få jobb överhuvudtaget.



GAH nej jag behöver få ur all min frustration någonstans!!!

2010-09-20 @ 11:26:57
URL: http://videotape.devote.se
Postat av: Malin

Jag håller med till 120% fattar inte hur jävla korkade människor är som röstar på dom! VAFAN liksom. reinfelt, må han brinna.

2010-09-20 @ 11:30:35
URL: http://malinsofielindblom.blogg.se/
Postat av: nea

http://www.youtube.com/watch?v=tQbrogLRTR4



Asyl? Asyl? neee det är en slags huvudvärkstablett, det kan det inte vara.. eh ÄH?



!!!

2010-09-20 @ 11:57:17
URL: http://videotape.devote.se
Postat av: Linda

Shit.. Det där var det bästa jag läst på länge! Du borde sända in dina ord till en tidning eller får det publicerat för då tar upp så mycket som obildade människor inte tänker på. Både med moderaterna och SD. Skitbra Jennifer!!

2010-09-21 @ 15:21:04
URL: http://lindanixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0