BTH



Här sitter jag i en... ja vad ska man kalla det... Det är en globformad fotölj. Det känns som att jag sitter inuti en boll. Väldigt mysigt! Skulle kunna bo här ett tag hehe. Mitt egna lilla skal. Jennifer the turtle.

Nej som ni märker är jag ganska uttråkad. Jag följde nämligen med Ron till jobbet idag och medans han jobbar hänger jag i biblioteket. Väntar på att han ska komma hit så vi kan äta lunch. Börjar bli lite hungrig. Magen kurrar så högt att jag tror att nån hör.

Då kanske man undrar varför jag följde med honom till jobbet istället för att vänta hemma. Och eftersom jag inte har nåt bättre för mig så kan jag ju berätta lite om det.

Det är nämligen för att Ron bor på ett ställe där städning ingår i hyran, en gång varannan vecka. Det är hans hyresvärds dotter som städar. Och hon är så fruktansvärt otrevlig. Inte öppet. Utan i smyg liksom. Inte mot Ron utan bara mot mig! Ron pratar ju engelska och förstår knappt nånting på svenska så när hon ska säga nåt otrevligt säger hon det till mig på svenska så att han inte ska förstå. En riktig bitch alltså! 

Och idag är städdagen så jag ville inte vara hemma när hon kommer. Plus att jag har varit så nyfiken på hur Rons arbetsplats ser ut ganska länge nu! Så kul att se. Han jobbar på Blekinges Tekniska Högskola i Karlskrona, därav titeln på da inlägg.

Annat...
Idag åker mina kära hyresvärdar till Dubai. Där är det 30 grader varmt. Om jag är avundsjuk? Jovars... så att jag nästan kräks :) Men måste säga att det är mest pga värmen och inte stället.
Igår såg vi filmen The Tourist, ni vet den med Angelina Jolie och Johnny Depp. Där är de i Venedig och det fick mig att minnas när jag och Lovisa var där. Helt underbart ställe. Blev fullkomligt kär. Vill dit igen!
Filmen var helt ok för den som undrar. Gillade inte Angelinas roll dock.

Tråkigt inlägg. Men det hjälpte i alla fall mig att fördriva några minuter :)

Ciao!


När vi åkte gondol i Venedig ♥


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Oh herregud vad jag saknar den resan! Det var sa himla skont och avslappnat allting :) Saknar dig ocksa Jennifer! Jag kommer hem over studenten och jag hoppas att du ar i k-town da, och om inte sa kommer jag till malmo och jag tar med min karl!

2011-04-08 @ 19:18:03
Postat av: karin

men, fattar inte. :O bor inte Ron också i Malmö? pendlar han till KARLSKRONA varje dag? :O

2011-04-14 @ 18:21:44
URL: http://lovebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0