HELT SJUKT

Jag har kommit på mig själv med att säga "helt sjukt" ganska många gånger idag. Och nu när jag ligger här och summerar dagen så kan jag berätta att nästan alla gånger handlade om utseende.

Först när jag såg en slaktad duva. Halshuggen och hela grejen. Jag hoppas att det var ett djur som var den skyldige och inte en människa.

Sen när jag berättade om chokladen i chokladbutiken jag jobbar i nu. (Cacaofoni i Malmö, bor/är ni i närheten så MÅSTE ni komma inom! Heeeelt sjukt (<--) god choklad som man kan äta med bästa samvetet!

Sen när jag berättade för Linnea på telefon om det värsta anorexia-fallet jag sett i hela mitt liv, vilket var i Köpenhamn för några veckor sedan.

Sen när jag gick in på kissies blogg för första gången på månader.

Och sen när jag hittade det här, en dejtingsida för "fula människor". Alltså, kom igen nu.....
Läste på sidan och hittade en lista som beskriver fördelarna med att vara ful:

  1. Half of daters aren’t pretty so instead of fishing in a small pool of prettiness and getting nowhere dive into an ocean of uglies and have more choice
  2. Ugly people are a better calibre of human – pretty people generally aren’t very nice and tend to be a bit shallow
  3. Ugly people have had a tougher life and therefore tend to be more considerate and more loyal. A recent TUBB survey also proved that they try harder in bed.
  4. Once with an ugly partner it is unlikely that anyone will try and take them from you meaning you can let yourself go completely once you’re together.
  5. In these straightened times TUBB is cheaper as a) We don’t charge much as the pretty sites and b) Ugly people have lower expectations – for a first date A Family Bucket will usually do the trick.
Måste nog säga att punkt 4 är min favorit.


In other news:
För er som missat så har jag fått lägenhet! JAAAAAAAAAA!!!!
Första riktiga egna lägenheten. Känns så jäkla nice, ni kan inte ana. Nu är det helt på riktigt. Ingen andra hand eller nånting och bor helt själv.
En etta på 25kvm med kokvrå, badkar och balkong. Billig är den också och ligger rättså centralt, vid Mobilia, vilket är super när man gillar att kunna gå överallt man ska, som jag. 7e våningen med nice utsikt så behöver inte oroa mig för att bli skjuten i sömnen längre heller.

Flyttar 1 juli, alltså om typ 3 veckor! LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!

Tänkte att jag kanske, om det inte är för svårt eller för dyrt, ska lägga nytt golv i rummet. En halvsnygg plastmatta där nu som jag skulle vilja byta till antingen en plastmatta med trämönster eller parkettgolv. Nån som har tips på hur man lägger golv?  Är det jättesvårt? Tipsa GÄRNA!

Nu ska jag skype'a gärnet med Malin som är i USA. Natti.

En sån här mörk parkett tycker ju jag är helt sjukt fint ;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Något annat som är heelt sjukt är att det är TVÅ år sen vi tog studenten!

2011-06-09 @ 09:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0