HJÄLP!

Jag måste vara den veligaste personen i hela universum!
HUR KAN MAN INTE VETA VAD MAN VILL BLI? Egentligen liksom, det borde inte vara så hääär svårt????
Vad i hela friden vill jag bli då???? Vad är jag egentligen väldigt bra på? Alltså va?? VA???

Åååååååååååååååååååååååååhhhhhhh. Jag tänker på det varenda dag. VARENDA dag.
Andra har sagt: Sjuksköterska. Författare. Förskollärare.

Sjuksköterska - Jag hade LÄTT velat jobba som det, om det inte involverat bajs, kiss, slem, blod, sprutor. Jag KAN INTE MED bajs, det går inte, jag klarar knappt av att torka en liten unge i röven! Spyr nästan! Och jag tänker aldrig någonsin hålla i en spruta. De borde hitta på ett nytt yrke inom vården som bara handlar om allt det där andra. Som när jag sommarjobbade där. Så himla nice var det!

Författare (eller nåt sånt) - Jaha. Ja det hade ju varit jätteroligt. Synd bara att sannolikheten att bli framgångsrik är typ 1/7 000 000 000.

Förskollärare - Ja det verkar kul. Inte superlockande, men kul. Och det behövs. Men... eh. 3,5 år och sen är man förskollärare? Liksom...? Eh. Eh.

AAAAAAAAAAH ORKAR INTE. Vill bara skrika. Kan inte nån bara säga: Jennifer, du hade blivit en SKITBRA.........!
Du hade passat PERFEKT som............! 

Ååhhh ååååh ååååååh.

Hjälp.

Kommentarer
Postat av: nea

ah det är sjukt svårt! även fast jag faktiskt går en utbildning nu så finns det så mycket man kan jobba som inom det! galeeeen! men det kommer nog upp ett ljus snart! Man kan ju bli fritidsledare också! nice arbetstider man har då! Frågan är fall man verkligen skulle vilja hamna på typ en.. högstadieskola. Jag fattar verkligen inte HUR man kan VILJA bli högstadielärare. Dem som vågar är fasen modiga! Men så det blir inget med apotekare som du pratade om?

2011-11-17 @ 18:56:11
URL: http://popgodis.wordpress.com
Postat av: nea igen

btw! jag gillar att blogg-länkarna här går från blå till härlig neongrön! passar så bra med resten :)

2011-11-17 @ 18:59:47
URL: http://popgodis.wordpress.com
Postat av: Frida H

Jag fattar att det är stressande att inte veta vad man vill bli men det är verkligen ingen stress, du ska jobba i ca 45 år till så tar den tid du behöver ;) Dessutom kommer vår generation mest sannolikt inte jobba med exakt samma sak hela livet så gör det som du tycker verkar roligast nu! :)

2011-11-20 @ 12:07:08
URL: http://1337eller.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0