MISS SENSITIVE

För en gångs skull skola jag icke tala om emotionella känslor... Hur säger man? Invärtes känslor? Psykiska känslor? Nåväl.

Tänkte bara babbla lite om fysiska sådana. Jag är tydligen fysiskt överkänslig (OCKSÅ hehe. Score). För lukt, temperatur och massa. Om det nu kan räknas som fysiska känslor. Sinnen? Moving on...

Jag bränner mig mycket lättare än andra och reagerar mycket mer på saker jag ser. Jag vet att det låter helt flummigt men så är det. Fattar inte hur folk kan duscha i så hett vatten t ex! Jag skållas! Och det är inte som jag inbillar mig utan jag blir verkligen helt röd, ont som fasen. Ron tycker att jag duschar kallt. Fattar inte.

Men mest av allt måste det ändå vara lukten. Alltså... Jag vet inte hur många gånger det här har hänt:

- Men shit vad det luktar!
- Luktar?.... Näe jag känner inget?
- VA? Det luktar ju skitmycket -nåt random- ! Känner du inte?
- Nej jag känner ingenting.

Och sen mår jag så himla lätt illa av lukter. SÅÅÅ lätt. Häromkvällen när jag bakade bröd (bästa brödet jag gjort måste jag säga) mådde jag illa av brödlukten efter typ en kvart. Och det är ju ändå en god lukt! Jag klarar inte av att basta eller ligga i ett varmt bad för länge, då får jag panik och det händer väldigt ofta att jag får sån panik att jag måste öppna min balkongdörr och andas. Syrefattig luft antar jag. Händer även vid helt slumpiga tillfällen när det är dålig luft. Får verkligen panik.

Sen ska vi ju knappt gå in på mina fötter. Har aldrig ägt ett par skor jag inte fått skoskav av. Spelar ingen roll om de är nya eller gamla. Kvittar hur bekväma de är.

Undrar vad allt det här beror på. Har ju både för- och nackdelar såklart men oavsett så är det ju ganska mystiskt.
Natti natti!

Måste även tillägga hur tacksam jag är för att mitt favvoplagg är "inne" igen. 
TIGHTS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0