KLYSCHIGT, MEN REN SANNING

Vill bara skriva av mig att jag är så glad för att jag har så fina personer i mitt liv som gör mig lycklig! Det låter säkert töntigt och klyschigt men jag är verkligen glad för det och fler borde stanna upp och uppskatta sina vänner och familj. 

Mina närmsta vänner är spridda all over men för ett par veckor sedan hade jag 3 av dem här som hälsade på, Ellen, Angelica och Josephine. Det hade gått 4 år sedan vi sist var samlade allihopa på en gång och ändå kändes det precis som vanligt. Sånt är så underbart! Under helgen som gått har Lovisa varit här som jag inte hade träffat sen i höstas. Det var så himla kul att ha henne här och få catcha upp.

Pratade med pappa i nån timme (vi kan prata i en evighet) och sedan med morfar som bara är så fin att man kan gråta! 

Ja, min livmoder blöder just nu så kanske är därför jag är mer känslosam än vanligt men sånt här gör mig bara så glad. Att man har människor i sitt liv som verkligen är där och bara är fina som de är. Haha alltså nu lipar jag igen. Men jag är så sjukt himla tacksam! För det finns människor som är helt ensamma och världen är så hemsk och äcklig på så många sätt så att man nästan glömmer bort allt det fina som man faktiskt har omkring sig.

För några månader sedan var mitt liv så mörkt som det bara kan bli och jag såg ingen mening med någonting alls. Men tack vare vänner och familj och jag måste säga, framför allt min pappa, så orkade jag kämpa mig vidare och här sitter jag nu och lipar över hur glad och tacksam jag är för det fina i mitt liv.

Jag säger bara, för att återigen låta klyschig, LÅT INGEN JÄVEL TRYCKA NER ER. Varesig det är er mamma, pappa, flick/pojkvän, kompis, lärare eller chefen på jobbet... INGEN är värd att få DIG att känna olycka.
Den som sviker dig är inte värd din tid. Alls. Säger som pappa: Spola ner skiten bara.

Ibland kan man haka upp sig på att folk har svikit en. Men man glömmer att tänka på de personerna som faktiskt ALDRIG har svikit en på nåt sätt. Och den som kanske svek, men som gav allt och ansträngde sig hårt för att bli förlåten och för att få komma in i ens liv igen. Utan att man behövde säga det.

Jag vill verkligen TACKA alla människor som sprider kärlek, omtanke och positivitet omkring sig och jag önskar att fler, eller alla vore som ni! NI RÄDDAR LIV! Utan att överdriva.

Och resten som sprider motsatsen, och alla ni som tar folk för givna, som inte ställer upp för era vänner och som helt enkelt är egoistiska fiaskon - kan jag egentligen inte säga speciellt mycket till för ni kommer ändå få ert "straff", vilket är att folk lämnar er. Man får vad man ger. Punkt.

PEACE!


En bild på mig och Lovisa - en av världens bästa kompisar!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag blir så glad varje gång jag läser detta inlägget! Jag har en ny blogg nu också, ska försöka uppdatera och keep up och så :)

2012-06-02 @ 10:58:36
URL: http://lovisapickles.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0