ETT MONSTER-DILEMMA

Hade helt glömt bort hur kokande hett mitt rum här i mormors och morfars hus blir en solig sommardag.

Ska man öppna fönstret och släppa in lite svalka, eller ska man hålla det stängt för att INTE släppa in skräckfilms-insekterna? Jag tror de lever ett alldeles för gott liv här på landet för de är ju för tusan i jumbo-storlek. Finns en sort som ser ut som en mygga men som är ca 5 cm lång. Då har jag inte räknat med gadden som är typ 3 cm. MONSTER, kallar jag det!

Får helt enkelt öppna en stund och sitta vakt med flugsmällarn i högsta hugg och ett extremt skräckinjagande ansiktsuttryck. Då kanske de inte vågar sig in. Å andra sidan tror jag de vädrar min rädsla från ca 5 kilometers avstånd. Hur kommer det sig annars att VARJE gång jag är ute med vänner så kommer alla insekter raaaka vägen till mig?! Samma sak när jag sitter på altanen här med familj. Speciellt mygg och getingar! "För att du är så söt"-förklaringen är bara bullshit, de där monstren vill se mig död.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0