JAG KOM PÅ EN GREJ

Att en man närmare 30 som ej tagit studenten, ej har ett riktigt jobb, blivit av med sitt körkort, ej har en egen lya samt har ett prickat brottsregister har mage att se ner på mitt liv.... Är ju faktiskt bara komiskt, eftersom jag är betydligt yngre och har en egen förstahandslya, ett heltidsjobb och inte bara har tagit studenten utan dessutom med bra betyg. Mitt brottsregister är även i högsta grad prickfritt.

Det blir ju liksom inte logiskt att en person som man inte kan se upp till ser ner på en?
För att ha varit en person med stor risk till att typ dö är jag väldigt nöjd med mig själv och mitt liv. Önskar ibland att jag vore smartare så att jag kunde rädda världen. Men jag har ju ändå ca 60 år till på mig att bli smartare så det är ju inte kört än.

Bör nämnas att personen är proffs på att slåss och valde att använda detta för att "utmana" mig. Personligen ser jag inte riktigt någon utmaning i det hela eftersom jag är väldigt klen. (För att ge en bild kan jag säga varg vs ekorre.) Och är det ingen utmaning kan det ju heller inte bli någon vinst. Så pass smart är jag så jag fattar det. Men kanske beror det på att jag har nåt som kallas "hjärnceller" som inte är så sönderknarkade, vad vet jag.

Jag trodde ändå att "slå nån som är mindre" var känt som fegt och skämmigt, men det är visst inte alla som har den kunskapen.

Det här tycker jag är extremt intressant. Jag menar, vad skulle han vinna på det? Jag undrar verkligen hur han tänkte i det läget. Det hade ju inte förändrat nånting. Möjligen att han sjunkit i värde några steg till. Det skulle ju va det i så fall.

Kanske skulle det till och med leda till min fördel, har hört att man kan få rätt mycket i skadestånd om personen blir dömd. Och eftersom hans brottsregister inte är rent ökar det ju risken för att bli just dömd.

Men men. Det finns många dumma människor här i världen. Kolla hur den ser ut liksom. Det är just såna här människor som gör den pissig.

Det är bara att tacka Gud för att det å andra sidan finns de som har tillräckligt mycket hjärta för att vilja sprida gott och tillräckligt mycket hjärna för att inse att gott är bättre än ont.

Peace, love and understanding säger jag bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0