VARDAGSMOTION

Jag ska säga er att på min gata i stan, där kan man gå vart man än ska för att allt ligger bakom hörnet.

Så är det inte här på landet. Här är det MINST 3 km till allt. Utom till Konsum i Asarums "centrum" men där kostar ett litet paket bakpulver 18 kr(!!!).

Nu var det inte det jag skulle babbla om egentligen utan tänkte mest bara upplysa er om hur jäkla lång tid det tar att storstäda ett hus. Det här huset är inte ens stort. Det blir inte många ungar för mig sen kan jag tala om. Och nån katt eller hund blir det inte heller, fy vad de smutsar och hårar ner allting!

Jag städade i 3 timmar igår och över 4 timmar idag och har väl gjort ungefär hälften nu, ska fortsätta imorgon. Jag kan inte förstå varför någon skulle vilja uppfinna heltäckningsmattan och att den blev poppis. Och framför allt inte hur den FORTFARANDE är standard i England! Blä! Let go of the 70's mates!

Men grejen är, trots att det är jobbigt, och trots att det tar lång tid att storstäda (storstäda för mig innebär typ flyttstädning, så fatta att jag har dammsugat ALLT, skurat ALLT och inte bara en gång och tagit ut och piskat grejer) så tycker jag om det! Jag gillar att se hur nåt som är smutsigt blir rent. Nu låter det som att jag har en fetish men riktigt så illa är det inte.
Men att storstäda och sen ta en dusch.. Ahh älskar den känslan!

Icke att förglömma min glädje när jag upptäcker att "how clean is your house" går på TV. Får typ en kick!

Förstår inte människor som vill bo smutsigt! HUR STÅR NI UT???

Det enda jag verkligen inte gillar alls är att diska. Det är så förbaskat tråkigt och omständigt och så måste man göra det minst en gång om dagen. Ska lätt unna mig en diskmaskin i framtiden.

Puts på er!....
/The Städmaster





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0