WELCOME TO MIAMI

Det regnar och stormar och dessutom haglar det (what's up with that?) i juni. Inte nice men det gör mig inte så värst mycket eftersom då kan jag sitta här i min soffa och dagdrömma järnet. Tänker mer på min lillebror borta i Karlshamn som ska på studentbal idag. Vädret var ju liknande när jag själv var där.... för TRE ÅR SEN..... Herre.

På tal om student och att bo i Karlshamn, på senaste har jag tänkt rätt ofta att det hade varit kul att kunna åka tillbaka till mig själv när jag satt där i Asarum och hade "jag vill inte bo här"-ångest, "jag måste bort härifrån"-ångest och "hur kan jag komma härifrån så snabbt som möjligt"-ångest, och säga "Jennifer, du kan va lugn. Allting kommer bli jättebra."
Haha samtidigt vet jag hur jag själv hade reagerat om det hade hänt back then... "VADÅ JÄTTEBRA!? LIVET suger! Kolla! Finns NADA att göra! Jag måste bo här i x år till! ORKAR INTE! Kommer hänga mig snart! Orkar inte med de här människorna! KOLLA PÅ DEM! AAAAHHH!!! VILL BARA FLYTTA!!!" 

Hehe :) Och jag minns hur jag drömde mig bort och tänkte "tänk första gången jag kommer in på en hiphop/reggae/salsa-klubb... tänk när jag verkligen är där. Tänk första gången jag har en helt egen lägenhet." Alltså jag kan känna nu hur det pirrade i hela min kropp bara jag tänkte på det. Och nu sitter jag här i min lägenhet och har varit där hur många gånger som helst och typ dött av lycka. Ursäkta språket... men det är SÅ JÄVLA UNDERBART! Varje gång!

Därför känner jag mig så taggad nu när jag sitter här med nästa steg i livsplanen, att flytta från Sverige. Jag vet inte vart. På senaste (typ senaste 3 dagarna) har jag drömt om Miami, och haft samma gamla pirr-känsla när jag tänker "tänk när jag verkligen är där. Tänk när jag landar och går ur planet och är i MIAMI!!!" haha. Flytta dit permanent vet jag inte, men jag ska iaf dit.

Ja jag är en drömmare, men jag förverkligar dem ju också iaf. Nu måste jag bara jobba medans jag funderar ut exakt vad jag ska göra. Hur jag ska göra det. Och när jag ska göra det. Och jag är så taggad.

Nu ska jag drömma vidare.
Älskar livet!
Hejdå!


Welcome to Miami

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0