DET ÄR SOMMAR NU

- I elva vintrar.. Har jag levat. Men den tolfte blir min död.
- Glöm dina vintrar. Det är sommar nu!

En guldstjärna till den som vet vartifrån detta citat kommer ;) Alla som googlar suger.

Jag vet bara att för varje sommar som kommer och går och för varje vinter som kommer och går så får jag bara meeeer och meeeer känslan, eller kanske rättare sagt bekräftelsen på att jag verkligen borde bo i ett land där det alltid är mer eller mindre sommar och aldrig är vinter. Jag mår bättre på alla sätt och vis. Jag ser bättre ut. Jag trivs bättre osv. Hela mitt jag bara skriker "JAA".

Så atte.... Aa jag har typ hittat ett mål. Att flytta från Sverige. Har bestämt mig nu, fick liksom min sista bekräftelse idag. Har känt den komma krypandes ett tag. Om inte för evigt så i alla fall för ett tag. Men det är ju längre fram i framtiden så klart. Rätt långt fram antagligen. Och det måste va ett varmt nice land som inte är lika fucked up som Sverige, dvs inte fucked på samma sätt i alla fall.

Om moderaterna vinner nästa val så är det ännu en bekräftelse och en fet sådan, för då vill jag verkligen inte vara kvar. Ärligt talat. Jag vill verkligen inte leva i ett sånt Sverige och det finns dessutom inga argument kvar för att jag ska stanna då. För det här "trygga, säkra och jämlika" landet där folk värnar om varann och välfärden är redan påväg mot att bli motsatsen. Och då kan man lika gärna bo i vilket annat land som helst ändå.

Och förresten, skvaller om halvadliga bebisar är verkligen inte alls intressant för mig. Inte alls.



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ronja! (no google) Såklart du ska flytta, jag känner samma med Sverige, det är inte vad det en gång var men det är banne mig lika kallt..

2012-05-29 @ 07:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0