HEJ MORMOR

God morgon mormor, hur mår du? Vad har du gjort idag? Jo det är bra med mig. Jag sov ganska länge, till 10.30. Jag tänkte göra amerikanska pannkakor nu till frukost, har du gjort det nån gång? De är tjockare än vanliga. Jag kan visa nästa gång jag hälsar på.

Du mormor, jag minns att du berättade för mig att du sparade den första blomman jag plockade till dig. En smörblomma när jag var ett år. Har du kvar den? Tänkte på det idag.

Jag köpte en jättefin top häromdagen när jag gick på stan med en kompis. Tror du skulle tycka om den. Den har vit spets uppe från halsen och ner till bröstet och sen är den ljusgrön och har små söta knappar i nacken. Ja, jag kan visa den nån gång.

Jo idag är det ganska fint väder här. Det har varit nästan storm igår och i förrgår. Hur är det hos dig? Har du suttit ute på altanen än? Jaså har du köpt nya blommor. Vilken sort? Ja jag håller med, maj är verkligen den finaste månaden. Har du sett som gammelmorfars päronträd blommar? Så himla fint! Tänk att det blommar så mycket fastän det är så gammalt. Hur gammalt är det? Det måste vara över 100 år?

Jag tänkte sy nya kuddfodral till mina kuddar i soffan. Soffan är vinröd. Tror du det skulle passa med nåt grönt tyg till kanske? Inte helgrönt men bara nåt grönt liksom. Grönt och vitt tänkte jag. Ja det finns lite tygaffärer här. Får titta i nån i veckan.

Ja morfar sa att Missan börjar bli gammal... Ja.

Jaha ska ni laga middag nu. Det var roligt att prata med dig också. Hälsa morfar och vi hörs och ses snart. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0