BITTERFITTA

Vet ni vad jag tycker är.... Irriterande? Att så fort man är en kvinna som är less på män så är man helt plötsligt bitter och orealistisk. Dvs att till och med när det är männen det är fel på så är det ÄNDÅ kvinnan som felet ligger hos i slutändan. Det är inte männen som är svin utan bara vi som är bittra. Alltså..?

Alla dessa ursäkter. Hur i hela världen lyckas ni? Man blir imponerad måste jag säga.

Det är ju inte som att så många kvinnor delar den uppfattningen helt utan grund eller orsak. Det är ju en slutsats baserad på fakta. Det är så det är helt enkelt. Att man sen vågar säga det högt gör en inte till bitter. Man säger bara som det är.

"Alla killar är inte såna, Jennifer" får jag höra ganska ofta. Och visst, ALLA är ju inte små kräk. Men de flesta, tydligen. Det är inte nåt jag hittar på. Det hade ju varit en konstig grej att hitta på bara sådär.

Men i alla fall.. Igår söp vi te att som man säger i Karlshamn. Sen tog jag två sömntabletter trots att jag ändå var halvdäckad så jag har sovit i stort sett hela dagen. Tabletter och alkohol är ju som bekant ingen bra mix så jag känner mig lite smått korkad nu i efterhand. Dessutom är två sömntabletter alldeles för mycket även utan alkohol. I nyktert tillstånd tar jag bara en halv vid behov och somnar som en kattunge.

På tal om sömn så får jag väl bege mig mot da bed nu så jag inte sover bort hela söndagen också.

Haaaaare feeeint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0