DUNDERHONUNG

Idag är jag gladare men kanske också något sjukare.

Jag har därför försökt med det här att "kurera mig" som alla har sagt åt mig att göra.

Till frukost drack jag grönt te med färskriven ingefära och honung, till detta en smörgås med kalkon, spenat och tomat. Till middag åt jag fullkornspasta med en tomatsås som innehöll 7 st vitlöksklyftor, gul lök, chili, persilja, olivolja och gröna bönor. Plus ett ägg.

Till efterrätt drack jag varm mjölk med jättemycket honung och färskriven ingefära. Det är faktiskt jättegott, ska lätt börja dricka det varje kväll/morgon!

Har även fått tips från en vän att Manuka-honung ska vara rena dunderhonungen. Jag fick en burk av henne och ska nu ta en tesked morgon och kväll, får ej värmas. Den kommer från Manuka-trädet som växer på bl a Nya Zealand (google it). En burk av bra kvalitét kostar runt 200kr men ska tydligen vara värt det. Ska försöka komma ihåg att rapportera om den här i bloggen. Skulle va så skönt om den funkar.

Planen var att hitta orken till att städa och hänga upp min nya julstjärna och den orken har inte dykt upp förren nu. Kanske är det tack vare alla huskurer, vem vet.

Så eftersom mina grannar väcker mig varje morgon och håller mig vaken varje kväll/natt, tänker jag nu ignorera min instinkt till hänsyn och dammsuga för glatta livet!

God afton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0