KJELL-ARNE

Det bästa med min pappa är att allt han säger kommer från hjärteroten.
 
Det näst bästa med honom är att jag kan ringa honom när som helst för vi har typ samma dygnsrytm. Inte nog med det, jag kan ringa honom när jag är precis på vilket humör som helst och han blir ändå inte sur för att jag inte är så trevlig.
 
Igår kväll t ex, så var jag jättesjuk, typ influensasjuk inklusive feber PLUS att det kändes som att jag skulle få urinvägsinfektion vilket betyder att jag var konstant kissnödig. Och alla vet ju hur otålig och gnällig man är när man är kissnödig, eller hur?
Jag har blivit väldigt rastlös nu för tiden så det stoppade inte mig från att gå ut och handla även fast det var svinkallt och blåsigt och jag inte hade någon varm jacka. Alltsammans gjorde mig ganska ilsken så vad gör jag? Jo, jag ringer pappa.
 
Jag var så otrevlig mot honom under hela samtalet men ändå var han inte otrevlig tillbaks eftersom han förstod att det hela berodde på min situation.

Ändå älskar jag att han vågar sig på att tjata...

Pappa: Men vad har du på dig då?
Jag: Kläder
Pappa: Vadå för kläder?
Jag: MEN VADÅ DÅ??
Pappa: Ja men vad har du på dig? Har du mössa på dig t ex?
Jag: Nej.
Pappa: Nähe okej... *funderar på om han ska skälla ut mig*
Jag: ........
Pappa: Jennifer?
Jag: Ja?
Pappa: Du måste ha mössa på dig, det är kallt ju.
Jag: Okej men jag har ingen mössa.
Pappa: Nähe vad har du på huvet då?
Jag: Hår?
Pappa: Det är därför du är så förkyld hela tiden. Ta på dig mössa nästa gång.
Jag: MEN JAAAAAA
Pappa: Ja, bra.
 
Och sen är det ju det här att han kan göra ens dag med bara ett fucked up sms. Som det här som han skickade för en stund sen, apropå ingenting:

För ca 2 veckor sen berättade jag för pappa att det var lite roligt att titta på min lista över grannar när det stod "Abdullahi Mohammad, Trajan Dorovan, Sekneh Kljucanin, Kjell-Arne Olofsson, Dionisie Popovic...." (för alla som är paragrafryttare kan jag berätta att jag ändrat namnen något)
Han tyckte uppenbarligen att det var roligare än jag trodde eftersom han tänkt på det fram tills nu och hittat en passande Kjell-Arne bild hahahahaha pappsen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0