VAL

Blåval. Knölval. Riksdagsval.

Inget av valarna ovan ska jag skriva om nu... Eller valen. Valet. Öh. Den vita valen eller de olika valen vi gjorde. Så roligt det kan bli med grammatik!

Men eh, ja... Det är ju lite jobbigt ibland. Just nu t ex. Härom morgonen beslutade jag mig helt plötsligt för att nu vill jag flytta!
Hur kunde jag göra det när jag typ två dagar tidigare bestämt mig för att jag ska bo här ett tag till? Jo, det ska jag berätta för er. Det bodde tidigare en grabb ovanför mig som vissa dagar spelade punk och rock. Notera DAGAR.
Nu har grabben flyttat ut och en/flera snubbar flyttat in som är tysta på dagarna och har arabiska fester på nätterna, eller spelar tv-spel/skypar med datorn/tvn inkopplad i FETASTE högtalarna. Det är jättekonstigt eftersom såna ljud är jobbiga att höra så högt även för en själv. Men tydligen inte för honom/dem.

Och eftersom min irritation nu växt sig så stark emot detta så gör den att de andra irritationsobjekten också blir värre. Som t ex kiss och loskor i hissen, att hissen går sönder ibland och känns livsfarlig varje gång man åker, att tvättstugan inte städats sen huset byggdes, att det blir stopp i min vask varannan vecka, att jag inte har nåt förråd, att duvorna är psykade och anfaller min balkong, samt att jag bor i ett ghetto där det sprängs saker lite då och då. I övrigt vill jag gärna unna mig själv ett normalstort kök och normal plats för mina kläder och skor. Jag är så värd det för jag har ALDRIG haft det. Jag har ALDRIG, i hela mitt liv haft tillräcklig plats för mina grejer och jag har aldrig trivts i något kök (utom mormor och morfars).

MEN! Det finns såklart positiva saker också, framför allt att hyran är jättelåg, att jag bor centralt och har nära till allting, och på ett sätt föredrar jag "ghetton" för det blir inte så jävla "svennigt" ursäka och no offence men jag orkar inte förklara den biten. Och som sagt, jag känner mig väldigt hemma här nu, men jag kom fram till härom morgonen att det nog har mer med mig själv att göra och inte så mycket med lägenheten.

Så egentligen är enda problemet hyran. Fast det är egentligen inget problem, utan mer en prioriteringsfråga, vill jag lägga 2-3000 mer varje månad på en hyra istället för att spara och roa mig för dem som jag gör nu? Jag är ju inte hemma så värst mycket ändå nu för tiden, MEN det beror till en LITEN del också på att jag inte helt trivs. För att det är lite för trångt, och oljudit.

Dessa VAL! Nu ska jag i alla fall leta billiga tvåor på nätet, det skadar ju inte att titta och öka valmöjligheterna ännu mer mähähähähä. Wish me luck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0