CARL XVI GUSTAF WEISE?

Det är dags att avskaffa kungafamiljen nu alltså. De sitter verkligen på övertid. Visst kan det vara trevligt att bevara traditioner, men kom igen, hur roliga är de? De åker ut och vinkar lite då och då och är med i TV ibland. Carl Gustafs huvud pryder svenska kronan.
Allt de gör är med andra ord att visa upp sig. Och det kostar skattebetalare 100 MILJONER KR OM ÅRET! Är det värt det?
HUNDRA MILJONER. Det är pengar som skulle kunna gå till vård, skola, ja alla andra saker som är viktigare än att få se dem visa upp sig i fula hattar och feta juveler.
Dessutom är kungafamiljen inte ens en fin tradition, det bara skriker pissigt klassamhälle om det. Skulle de vara viktigare eller finare bara för de har kungligt blod? Eat shit.

Själva familjen har jag inget emot som sån, de kan inte hjälpa att de har hamnat där och att nötter i svenska folket vill ha kvar dem.

Kungen är ju faktiskt rolig t o m och jag har verkligen världens bästa idé. Kungen borde ta Arne Weises plats på julafton! Han hade passat perfekt där i stolen och tända ljuset. Han får något att göra och svenska folket får ju två traditioner i en smäll.



Jag skrattade när jag gjorde bilden men jag menar allvar,
för VEM kan tacka nej till det här?


Kommentarer
Postat av: Linda

HAHAHAHHAHAH..haha..HAHAHAHAHAH! Bilden!!! God Jul på dig själv Jennifer!

2009-12-23 @ 16:05:36
URL: http://litesomlinda.blogspot.com
Postat av: Jen

Haha :D

2009-12-23 @ 20:01:41
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag tror också att kungen skulle bli en väldigt bra julvärd, dessutom kommer han ju typ att leva i 30 år till så man kan ju ha honom där ett tag (de är ju seglivade i släkten bernadotte menar jag) :D

2009-12-25 @ 23:51:26
URL: http://nooffence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0