NU BLIR DET LITE KALLT

Jag måste bara fylla ut tiden lite till med att skriva lite om ungdomsmottagningen också...
DET ÄR SÅ HIMLA FULT när man kommer in där åså sitter det redan någon/några andra i soffan. Jag är en sån person som tycker att när man kommer så så känns det liksom mest naturligt att hälsa men alla tycker inte det (SVEEENSKT SYNDROOOM). Så ibland gör man inte det och då blir det en "åh vad det är pinsamt att hon/han ser att jag är på ungdomsmottagningen-tystnad" trots att det är en så ömsesidig situation liksom. Och om man hälsar på varandra så ler man ett leende med medlidande samtidigt typ som att "vi sitter i samma båt" och hejet låter alltid som att "har du också klamydia..." fast ingen där kanske har det. Allt kanske bara gäller rutinundersökningar t ex. Jösses...

Och ibland undrar jag om de där barnmoskorna har koll på vad de gör. T ex om man ska ha p-piller, så frågar de alltid "har du någon diabetes i släkten?" och "har någon i din släkt drabbats av blodproppar?".
Jag fick nyligen reda på att min farmor hade diabetes så jag tänkte att det kanske är bäst att berätta det för barnmoskan, "tänk om jag käkar fel piller eller nåt" tänkte jag.

Men när jag sa det så sa hon "ja fast det är mer om man har blodproppar i släkten" och då berättade jag att min morfar har haft en sån i benet. Då sa hon:
- Ja fast.. har din pappa diabetes?
- Nej.
- Nä, har din mamma haft nån propp?
- Nej.
- Nä, det är den närmsta släktingen man går efter, alltså dina föräldrar. Och idag äter ju diabetiker p-piller också så atteee heheheh!

.....???? Hallå? Vad var det där liksom? Först var det farligt om nån i släkten hade nåt. Sen gällde det visst bara proppar. Sen var det bara om föräldrarna hade nåt. Sen var det t o m lugnt om man själv var diabetiker.
Tänk om jag hade sagt "jag fick stroke en gång" hade hon då sagt "okej men det gör inget"?... Verkar mysko.

Som avslutning kan jag ju skriva att det är förjävligt att vi tjejer måste betala för p-piller/p-stav/p-ring/you name it, tamponger, bindor, smärtstillande för mensvärken PLUS kondomer för "det är inte bara killens ansvar". Näe stackars killar om de fick ta ansvar för nåt nån gång. Plus att vi tjänar mindre när vi är vuxna och tonårstjejer får fan inte mer barnbidrag/studiebidrag heller så inget jämnar ut sig.

OCH: VARFÖR var det ens så himla självklart att de skulle forska fram alla preventivmedel bara för kvinnor!? Männen då? Finns det inget som kan ta kol på deras spermier? Varför ska vi behöva ta tabletter som ökar risken för cancer? Och sen gnäller killarna när vi tjejer vill använda kondom. Jag slår vad om att de jävla forskarna var män! SKANDAL ÄR VAD DET ÄR!!!!!!

"Sverige är ett jämställt land"... gå och dööööööööööö....

"Har du mens eller?" ................. jag skulle vilja tatuera in en snopp i pannan på alla killar som säger så. För det är en så jävla korkad grej att säga att det enda de kan tänka med måste vara snorren.

Nu ska jag inte svära mer utan ska rengöra min mun från svordomar genom att borsta den. Fast jag har ju skrivit ut dem så egentligen borde jag kanske gnugga händerna lite extra?
Imorgon är det långfredagen och då korsfästes Jesus. Jag ska också lida och blöda imorgon fast i en mildare form, varför säger jag inte men nej jag har inte mens, om ni nu tänkte ställa den frågan ;)


Kommentarer
Postat av: nea

Det där med diabetes har dem aldrig frågat mig, och tänk om det vore farligt då, då skulle nog jag varit död för längesen eftersom många i min släkt har/haft det!! hahahaa ja jisses, ska se vad jag råkar ut för roligheter när jag ska dit näst.



hahaha "det är ju inte enbart killens ansvar" xD LOL

2010-04-02 @ 00:30:44
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: Lage fucking Lind

Har du mens eller

2010-04-02 @ 09:51:02
Postat av: Jen

Nea: Ja man kan ju undra!

Lage fucker: Jag kopierar.. "Jag ska också lida och blöda imorgon fast i en mildare form, varför säger jag inte men nej jag har inte mens, om ni nu tänkte ställa den frågan ;)"

2010-04-02 @ 17:27:31
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: A to the Mother fucking L to the Ass Bending E

Finns preventiv-stuff för "Män" också, just to let you know.

2010-04-03 @ 01:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0