VÅLDTÄKT ÅT SVERIGES KVINNOR, ÖNSKAR NIKLAS

I mitt inlägg om Gudrun vs Jimmie fick jag en kommentar av en kille vid namn Niklas. Här ser ni den:

Gudrun använder härskartekniker, det är alltså okej här om jag förstått blogginlägget rätt? Det är bara män som inte får använda det?

För övrigt är det inte flest svenskar som våldtar, de är mindre än 50 %. I Oslo var 41 av 41 utförda överfallsvåldtäkter utförda av personer med utländsk bakgrund. I Sverige finns ingen seriös, politisk oberoende forskning.

Genuspedagogik bortser från biologiska könsskillnader och är därför i stora stycken nys. Jag tror knappast att man kan minska våldtäkter genom att tvinga småpojkar att leka med dockor och annat genustrams.

Enda anledningen folk kan få för sig att Gudrun vann denna debatt är att hennes åsikter ligger så nära de politiskt korrekta vanföreställningar som är rådande i samhällsdebatten. Så Åkesson måste argumentera inte bara mot Gudrun ohämmade svada och ideliga avbrytanden, och den något partiska programledaren, utan också mot den rådande PK-världsbilden. Sådant kräver mer tid och utrymme.

Man kan ju hoppas att nästa offer för mångkulturella våldtäkter inte är någon som delar Åkessons problembeskrivning, utan som förlöjligar den. Det vore mer rättvist så, inte sant?

Och här är mitt svar:

1. Var i inlägget skrev jag att jag vill att kvinnor ska få använda några "härskartekniker"? Och när i debatten sa Gudrun det? Det enda hon pratar om är genuspedagogik.

2. Oslo ligger inte i Sverige så du kan inte använda statistik därifrån för att föra argument här. Även om Norge och Sverige är grannländer så ser inte våra länder lika dana ut. Och det är ju väldigt konstigt att sverigedemokrater aldrig har samma, eller ens liknande, statistik som någon annan.

3. Jag kan hålla med om att genusperspektiv ibland blir löjligt när det blir överdrivet. Men allt som är överdrivet är enligt min åsikt oftast inte bra. Det är oftast bäst när det är ett mellanting. Och Sverigedemokraternas politik är precis motsatsen till allt som heter genus. Deras politik vill stärka det du kallar "biologiska könsskillnader"  ÖVERDRIVET och resa bakåt i tiden. Att mannen automatiskt föds in i rollen som härskare än idag 2010, och alltid har gjort, det ser du och sverigedemokraterna (jag antar iofs att du är en själv) uppenbarligen inte som ett problem utan snarare något ni vill stärka och vill fortsätta sträva efter. Där har du en härskarteknik. Om man har en hjärna i funktion så förstår man att detta bygger de normer som Gudrun pratar om.

4. Det där du sa om PK var det sämsta försvarsargument jag hört på länge. Det var så dåligt att det t o m har motsatt effekt. Och det är faktiskt komiskt att Sverigedemokraterna alltid skyller sina förluster på att media är partiskt och att de aldrig fick tala till punkt. Det spelar ingen roll hur partisk programledaren än är, han borde ändå kunna svara på frågorna men det kunde han inte.

5. Det är såna som du, Jimmie Åkesson och alla andra som röstar på Sverigedemokraterna och sympatiserar med andra partier i den riktningen som är enda anledningen till att jag ibland skäms över Sverige. Att hoppas att någon ska bli våldtagen säger ju bara hur dum i huvudet du är. Jag har aldrig hört en person med rasistiska åsikter yttra sig utan att samtidigt göra bort sig. Men att sedan krydda till det med att önska någon en våldtäkt, det tar nog första pris ändå! Grattis!

Jimmie pratar om att blunda för förtryck. Men ni förespråkar just förtryck, speciellt mot kvinnor. Jag gissar att det är en av anledningarna till att ni inte har speciellt många kvinnor i ert parti. Alltså hoppas du att de flesta av Sveriges kvinnor blir våldtagna, för de flesta stödjer inte Sverigedemokraternas politik. Säger en hel del om dig.

Kommentarer
Postat av: Hawa

You go girl! Snap his neck! ;)

2010-08-31 @ 22:07:47
Postat av: Jennifer

Tack Hawa! I will! Haha ;)

2010-08-31 @ 23:47:47
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: Emma

Åhh vilken råidiot han måste vara! Det är ju helt sanslöst. Creds till dig!

2010-09-01 @ 19:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0