REN FAKTA

Observera ren (mellanslag) fakta, INTE renfakta. I det här fallet ska det alltså vara särskrivning.

1. Jag är inte gjord av pengar
2. Pengar växer inte på träd
3. Min pappa betalar inte
4. Inte min mamma heller
5. In fact, ingen annan än jag själv betalar för något som har med mig att göra. Det enda jag inte betalar själv på hela året är mina julklappar och födelsedagspresenter som dessutom inte är många.
6. Jag lägger hellre mina pengar på roliga/nödvändiga saker än på annat som är helt onödigt

Ps. Jag glömde att jag faktiskt inte betalar t ex hela min sjukvård själv, men det håller nog inte i sig så länge det heller om den här regeringen får sitta kvar och bestämma :D
Dessutom är det en sån grej som är lika för alla, men när det gäller allt annat som inte är skattefinansierat så är det vissa som har mer tur än andra. Och det är jättekul för dem, det är bara synd att de som har det bäst inte alltid kommer ihåg att alla andra inte har det lika dant.

Nämen titta vilken fin poäng jag fick till nu! Det är ju precis så hela samhället kommer att vara uppbyggt snart om blått vinner igen, att vissa har mer tur än andra men det räcker inte längre utan de som redan har det bäst ska ÄVEN ha den bästa sjukvården, den bästa skolundervisningen, de bästa jobben osv osv.

Vi andra får ju faktiskt skylla oss själva. Jag t ex, om jag hade fötts i ett moderatstyrt Sverige:
Jag kunde ju faktiskt sagt till min mamma när jag föddes att hon skulle bli chef på ett företag eller utbilda sig till läkare så att hon kunde betalat den bästa utbildningen till mig så att jag sedan också kunde bli lika högavlönad som hon. Då hade jag minsann kunnat föda mina barn på en bättre förlossningsklinik än jag själv blev född på. Hon skulle ju dessutom vinna på det själv, för om vi blir rika så kan hon ju få vara på ett bra äldreboende med bra vård istället för på ett dåligt sådant med dålig vård som de fattigare får vara på.
Ja jag får ju faktiskt skylla mig själv att jag inte sa det till henne, och jag får ju skylla mig själv att jag inte letade upp min pappa och sa samma sak till honom. Äsch, jag får helt enkelt skylla mig själv att jag blev född som deras dotter. Hade varit mycket smartare att bli född som dotter till en chefspappa och en läkarmamma. Fast det allra smartaste hade varit att inte bli född som dotter, utan som son istället. Då får jag ju automatiskt mer lön!

"Skattepengar.. snälla nån. Varför ska jag hjälpa andra när jag själv har det så bra att jag inte behöver nån annans hjälp? Helt ologiskt.
Tack och lov för att de tog bort förmögenhetsskatten (vilken jag har hört ska vara 10 000 på 1 miljon), tänk om vi rika fortfarande skulle tvingas betala det, då hade vi bara haft 990 000 kvar per miljon. Och resten ska gå till skola och sjukvård och allt som de andra latmaskarna inte kan betala själva. Då är det rättvisare som det är nu, att istället för att ta våra älskade pengar så kan de ta lite från pensionärerna istället genom att sänka deras pension. Ja, de som har haft högavlönade jobb har ju förhoppningsvis besparingar kvar som de kan leva på, så för dem gör det ju inte så mycket. De andra.. ja, de får ju som sagt skylla sig själva."

Skulle bara testa en gång hur det är att tänka som en moderat.
Enda tanken som kommer upp nu efteråt är Rhinos replik i filmen "Bolt":
- How do you sleep at night?


Kommentarer
Postat av: nea

you..you...your monster! haha älskar slutklämmen!

2010-02-01 @ 08:02:08
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: Jen

haha och sen DIIIEE!!!!!!

2010-02-01 @ 10:55:06
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: nea

just det xD !!

2010-02-01 @ 20:48:49
URL: http://kalasnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0