HAPPINESS

I fredags fick jag fint besök från Älmhult! Sidney & Co kom hit för att joina mig till Babel där vi skulle se Queen Ifrica.

Och jag säger bara såhär.. Den kvällen - natten - morgonen var precis vad jag behövde, det var precis vad jag längtat efter och det var precis det jag saknat med mitt liv i Malmö. Reggaemusik, reggaefolk och dans dans dans. Glada härliga människor. 
I love it!!!!!!!!!!!!!! Det kunde inte suttit mer perfekt.

Queen Ifrica var så klart hur bra som helst men det bästa var att hon hela tiden var extra mycket vid mig och Sidney, hon måste sett att vi var mest taggade av alla hahaha. Hon sa nåt om människor som har dreadlocks. Sen sa hon nåt om folk utan, pekade på mig och log stort. Menade hon att jag borde skaffa kanske? Hahahaha sorry Queen, det kommer nog tyvärr aldrig hända.. är alldeles för feg.
När hon gick av scenen fick vi varsin puss, kram och en bild. Efteråt tittade jag och Sidney på varann och såg ut såhär :O

Tyvärr var Sidney & Co tvugna att åka tillbaka till Smålands skogar direkt efter konserten, men som tur var hade jag träffat två nya reggaekompanjoner som jag drog vidare på efterfest med. De spelade bästa musiken och jag dansade tills mina fötter skrek "HALLÅ! VI DÖR HÄR!".

Absolut bästa kvällen på läääänge. Hoppas inte det dröjer så länge till nästa.
Var hemma 06.30 och minns att jag tänkte "höhö, tänk om det hade varit skola idag, då hade jag kunnat gått direkt till tåget" tur att så inte var fallet för jag vaknade vid 09.00 och var fortfarande lite vinglig, hade varit snyggt i skolan hahaha.

Uppsala reggae festival har ju typ räddat mitt liv. Allvarligt talat.
Hoppas jag kan ta mig dit i år också, men i vilket fall blir det Summerjam i Köln, Tyskland.
Säger bara oh my god.

LÄNGTAR HJÄL MIG!!!!!!!!!!!!!!!

Innan jag lägger upp bilder ska jag bara skryta om min lyxiga middag jag nyss gjorde till mig själv, nämligen färsk laxkotlett i ugnen med potatismos (the real thing), hollandaisesås och broccoli. MMM!!!!
Kan den här helgen bli mer fulländad liksom? Najj, som man säger på skånska.
I fredags gjorde jag även morfars grönsakssoppa för att vara fulladdad med vitaminer inför kvällen haha, tog typ 3 timmar, ingen snabbmat här inte!
Ja, ni kan snart kalla mig för Bree Van de Kamp (desperate housewives).


Chris, hans tjej Malin, moi, Sidney, Uffe, Ann-Sofie, förlåt-minns-inte-namnet


:D <3


Tjockis, Sidneys flickvän Shalini, Shalinis blundande bror Chris, hans tjej Malin!


Såhär var det typ hela tiden! Vi är hennes favoriter, så måste det helt enkelt vara ;)


Men framför allt så är hon vår favorit! AAAAAH!!!!!!!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D:D:DD::D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:DD::D:D:D:DD::D:DD::D:D


Kommentarer
Postat av: Uffe

Yes det var en kanonkväll! Välkommen till Reggae-malmö! Här är mer på G, jag ska fixa info till dig.

Såg du skrev om Lutan Fiyah, han är en av mina favoriter också.

Kram U

2010-01-31 @ 20:27:22
Postat av: nea

Jag tror/VET att du hade varit SÅ J*VLA SNYGG i dreads! så du borde inte tänka och bara göra det! :D du hade tamigfan inte ångrat dig, jag lovar och svär. (det var det queen menade, att det skulle passa dig) du passade ju skitbra i dina flätor. och om du någongång mot förmodan skulle åmngra dig, så kan du ju göra en rhianna frissa! GOGO!

2010-01-31 @ 23:12:10
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: nea

ps. du är snygg nu med, misstolka mig inte. ds

2010-01-31 @ 23:14:27
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller också med Néa det hade varit fett ballt :D

Fast jag själv hade nog aldrig vågat med så fint hår som du har. Men det hade varit coolt :D

2010-01-31 @ 23:18:53
URL: http://kallelaijna.devote.se
Postat av: Lina

Det är alltid kul med förändring, tro mig jag vet ;)



Starta facebookgrupp på fejjan nea? Vi som röstar för att Jen ska göra dreads?

2010-01-31 @ 23:22:02
URL: http://kallelaijna.devote.se
Postat av: Jen

Hahaha ni är galna!!!

2010-02-01 @ 01:08:46
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0