SOM PÅ RÄLS


Måste bara säga:
Idag var jag hos tandregleringen för absolut sista gången. Jag fick se min gipsmodell av hur mina tänder såg ut innan jag fick tandställning och jag säger bara tack gode Gud, TACK, GODE, GUD för att jag fick rälsen!
Jag fick ju vänta i 4 år på den men OH lätt värt det för nu kan jag le forever :D

Och vad snabbt tiden går!!! Mitt hjärta stannade för en sekund när han sa "det är nästan fem år sen vi gjorde denna" gipsmodellen alltså. FEM ÅR SEN!?!?!!??!???!

Jag hade inte ens insett att jag varit utan räls i två år förren sköterskan sa det! HELT SJUKT JU!

Hahaha och den roligaste tanken som finns är att försöka tänka sig hur jag hade sett ut om jag inte dragit ut mina 4 dubbeltänder + 4 kindtänder och inte fått rälsen. HAHAHAH!!! Det går inte ens! Jag hade ju typ inte kunnat... äta. Eller prata. Alla tänder hade bara varit i vägen. Jag hade sett ut som ett monster :O

Något jag aldrig kommer glömma så länge jag lever var när min tandläkare på tandregleringen tog en titt på mina tänder för första gången. Exakt så här sa han:
- Ja... Ja, jag måste säga att jag har aldrig sett nåt liknande under mina 30 år som tandläkare.

Sen sa han att problemet är att mina tänder är stora och min käke är liten.

Jag var helt enkelt missbildad? Hahahah!!

Återigen, THANK GOD FOR BRACES!

Och om det nu är någon som läser detta som ska få räls, jag säger bara: TRO INTE PÅ ALLA SKRÄCKHISTORIER. Jag vet inte hur många jag hörde innan jag skulle få min räls. Jag vet inte varför folk vill försöka skrämma upp en när man inte är rädd från början :P
Jag tog faktiskt aldrig åt mig speciellt mycket men jag kan tänka mig att vissa blir livrädda. Bli inte det. Det enda jag tyckte var jobbigt med att ha tandställning var att det fastade så mycket när man åt. Det var verkligen det enda som var riktigt jobbigt. Den skaver inte speciellt mycket och man dör inte när de spänner den. Man kan inte äta hårda saker på typ 3 dagar som t ex knäckebröd eller morötter för att det är lite ömt. Men hur ofta äter man det anyway?

Finns 3 ord som beskriver detta bäst och de är: TOTALT VÄRT DET.

Nu ska jag ta en tupplur för att sedan bege mig till Ellen. Hon, jag och Angelica ska ha ännu en mysafton (alltid innehållandes god mat. Vi är livsnjutare.) Imorgon tuffar jag och Carro till Malmö för att gå på Mickans modevisning på söndag. På måndag ska jag och Ellen till Köpenhamn för att sedan återvända till Karlshamn igen. Nu vet ni lite om mitt fina liv!


Kommentarer
Postat av: nea

jag hörde inte en ända skräckhistoria, googlade du upp dem eller?:p Fast hur ont man har beror ju på, jag kunde ha ont i 2 veckor efter jag hade spänt och det var inte najs. Men ja, lätt värt det iaf :D

2010-06-11 @ 18:49:57
URL: http://videotape.devote.se
Postat av: Jennifer

Lol vem fasen skulle googla det xD

2010-06-11 @ 23:23:47
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: nea

det var ett skämt vettdu ;D

2010-06-12 @ 22:29:06
URL: http://videotape.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0